K-Pop'un Dayanılmaz Gücü ve Moda Üzerindeki Etkisi
Lüks moda evleri, K-Pop yıldızlarının gücünü keşfetti.
GÜNCELLEME TARİHİ: 2 Kasım 2022
Geçen hafta Gucci, NewJeans'tan Hanni'nin Seul'deki şimdi iptal edilen "Cosmogonie" şovunun öncesinde marka elçileri listesine katılacağını duyurdu. Kısa bir süre sonra, Dior'un beşliyi Twitter'da takip ettiği ortaya çıktı ve yükselen müzik grubuyla başka bir marka ortaklığı söylentilerini ateşledi.
K-pop'un küresel yükselişinden bu yana (örnek olarak BLACKPINK ve BTS'i alın) lüks markaların destek için bu grupları araması şaşırtıcı değil. Hanni'den önce Gucci, müzisyen IU ve Squid Game yıldızı Lee Jung-jae ile anlaşma imzalamıştı, Dior ise BLACKPINK'ten Jisoo ile yaptığı anlaşmayla ünlü. Liste uzayıp gidiyor: Jennie x Chanel, Rosé x Saint Laurent, Lisa x CELINE, BTS x Louis Vuitton...
Ve K-dramaların ve Kore filmlerinin küresel popülaritesi sayesinde erişim K-pop'un ötesine geçti. Burberry ve Calvin Klein ile ortaklıklar kuran futbolcu Son Heung-min diğer adıyla Sonny ile görüldüğü gibi moda endüstrisi Güney Kore'de spora kadar uzandı.
K-pop, markaların başarılı pazarlama formüllerinin ayrılmaz bir parçası haline geliyor. Markalar K-Pop gruplarının coşkulu takipçilerine ulaşarak rakiplerinden önce heyecanı artırdıklarından emin oluyorlar. Eylül ayında Loewe, NMIXX'i marka elçisi olarak seçti.
Güney Kore'de yaşamayanlar bu yeni nesil K-pop gruplarına pek aşina olmayabilir, ancak bu kadar büyük, kült bir takipçi kitlesi ile bu yükselen yıldızlar, markalara ihtiyaç duydukları katılımı getiriyor. Son sezonlarda Miu Miu, kıdemli Girls' Generation üyesi Yoona Lim'in izinden giden bir başka K-pop sanatçısı olan IVE'den Jang Won-young ile ortak olmaya devam etti.
Büyük bir lüks moda markasıysanız, büyük olasılıkla defilenizde Koreli bir sanatçı olacak. SM Entertainment'ın sanal hibrit grubu aespa, bu sonbaharda Paris Moda Haftası'nda olan ve Matthew M. Williams'ın Givenchy sunumuna katılan birçok K-pop yıldızından biriydi.
"Dünya çapındaki tüketiciler, K-pop sayesinde K-moda içeren K içeriğine daha fazla ilgi gösteriyor. Bir K-pop yıldızını küresel marka elçisi olarak adlandırmanın ardındaki strateji, göründüğü kadar basit değil, bir markanın değerini ve imajını oluşturmakla ilgili. Bu, özellikle daha fazla satın alma gücü elde ettikleri için Millennial ve Gen Z demografisi için geçerlidir." diyor Samsung Moda Araştırma Enstitüsü'nden Lim Ji Yeon.
Bu nedenle, Gucci'nin NewJeans'tan Hanni'yi marka elçisi olarak kabul etmesi tamamen mantıklı. Grupta kalan sanatçıların (Minji, Haerin, Danielle ve Hyein) günümüzün en popüler moda markalarından bazılarıyla sözleşme imzalamaya başlamamız an meselesi.




