Yeni mekan: Openhaus
LIFESTYLE

Yeni mekan: Openhaus

Şehrin yeni konsept mekânı Openhaus, alışveriş, mutfak, kitap ve etkinlikleri tek çatı altında birleştiriyor. Detayları kurucu ortak Zeynep Karahan’dan öğreniyoruz.

GÜNCELLEME TARİHİ: 17 Kasım 2018

Çimen Uzsoy G.

Aylardır dört gözle beklenen Openhaus bu ay itibariyle kapılarını açıyor. İstanbul için yepyeni bir konsepte sahip, pek çok farklı marka tek bir çatı altında yer alıyor. Detaylarını sizden öğrenebilir miyiz?
Openhaus, trend markaları, lezzetli yemekleri, açık fikirleri ve yenilikçi etkinlikleri yepyeni bir konsept mağaza ile tek bir çatı altında toplayarak özgün bir deneyim yaşatmaya geliyor. Türkiye'de cesur konseptiyle bir ilk olmaya hazırlanan Openhaus, yerli ve yabancı moda markalarının kapsül koleksiyonları, yemekleri ile tadı damağınızda kalacak restoranının yanı sıra sanatseverler için kitapevi ve yaratıcı dekorasyon fikirleriyle üç kattan oluşan 800 metre karelik mağazası ile hayatımıza giriyor. Giriş katımızda 10, üst katımızda 16 marka dönemsel mini mağazalarıyla yenilikçi ve enerjik bir yaşam alanı oluşturarak, sürekli değişen hayata ayak uydurarak dinamizmi yakalıyor olacak. Openhaus, sadece İstanbul'un değil, tüm Türkiye'nin arzu odağı Nişantaşı'nın en bilinen binasında, alışıldık çok markalı mağazacılık dışındaki yapısı ile pozitif ve enerjik bir ruhla yeni bir marka kimliği oluşturuyor.

İçinde yer alan mağazalar dönemsel olarak değişecek, mesela bir mağaza ne kadar süreyle açık kalacak? Sabit markalar da olacak mı?
Openhaus platformunda, Türkiye'de kendini tanıtmak isteyen birçok marka bu fırsatı yakalayabilecek. Openhaus'un dinamiği bizlerin ve bize dahil olan markaların en büyük ortak paydası. Bu nedenle bir marka minumum bir, maksimum üç ay kalabiliyor olacak ve böylelikle her marka burada olma fırsatını değerlendirmiş olacak. Her markanın dinamiği, özel koleksiyonu veya yeniliği markamıza enerji katmış olacak.

Kasım ayında yer alacak markaları öğrenebilir miyiz?
Birçok yerli marka ve tasarımcı ile sürpriz işbirlikleri, Openhaus misafirleri ile buluşmayı bekliyor. Yer alacak tüm markaları sosyal medya hesaplarımızdan veya mağazamızı ziyaret ederek görebilirsiniz. Openhaus'un isim babası ya da annesi kim? Global dünyada daha İskandinav bir görüntü, daha net ve temiz bir çizgi çizilerek yaratılan Openhaus, kapılarını herkese açık tutması için iki lisanın birleşiminden oluşturuldu; İngilizce ve Almanca kökenleri ile birleştirildi. Bu noktada markamızın tüm kurumsalını hazırlarken çok uzun brief toplantıları ve araştırmalar yapıldı. Bulunduğumuz çok önemli lokasyondan da etkilenilerek bu isimde karar kılındı.

Nasıl Nişantaşı'nda karar kıldınız? İleride başka semtlerde de Openhaus açılacak mı?
Valikonağı ve Abdi İpekçi caddelerinin kesiştiği, İstanbul'un kalbi niteliğinde olan bu ikonik nokta, Openhaus markamızın dünyadaki merkezi olacak. İlerleyen zamanlarda yurtdışı planlarımız yer alıyor.

Mağazanın mimarisinde kimin imzası var?
Openhaus'un mimarisi sevgili Aslı Baysan Birgen ve ekibi AB Studio tarafından yürütüldü. Yenilikçi ve farklı fikirleriyle, çok farklı dokunuşlar ile eşsiz bir konsept mağaza yarattılar.

Openspace'te ne tür etkinlikler yapılması planlanıyor?
Minimum ve maksimum kaç kişilik organizasyonlara açık? Openspace, Türkiye ve uluslararası birçok değerli markanın farklı etkinlik, workshop, seminer ve eğitimler vermesi üzerine oluşturuldu. Yaklaşık 150 metrekarelik alanımızda her türlü etkinliğin organize edilebilmesinin yanı sıra yoga, yemek ve ürün lansmanları gibi her gün farklı bir aktivite ile misafir ağırlıyor olacağız.