Yeni Nesil Feminizm
MODA

Yeni Nesil Feminizm

Tasarımcı Veronica Leoni, 2 Moncler 1952 kadın koleksiyonu ile feminen gücü yeniden tanımlıyor. Bade Çakar

GÜNCELLEME TARİHİ: 1 Ekim 2020

Modanın geleneksel sınırlarını aşarak, deneysel bakış açılarını buluşturan Moncler Genius, 2020 koleksiyonlarını yine farklı vizyonlara sahip yaratıcı isimlerle şekillendirdi. Sekiz Moncler Genius koleksiyonundan her biri,kendi sesine ve karakterine sahip. Onlardan biri, 2 Moncler 1952; içinde bulunduğumuz dönemin yenilikçi ruhunu yansıtan kimliğiyle öne çıkıyor.

2 Moncler 1952 kadın koleksiyonu için,"Kayıp cennetin arayışında olan bir kadın ordusu" fikrinden yola çıkan tasarımcı Veronica Leoni, koleksiyonunu hayalindeki bu ordu için üniforma olarak yaratmış.

Büyük desenler, hacimli dokular, nötr renkler, güçlü siluetler, feminen nüanslar... Moncler'in sportif ve dış giyime özgü rahat duruşunu 2018 yılın- dan beri kendi estetik çizgisiyle yorumlayan Leoni, bu koleksiyon için pragmatik vizyonunu modern kadını yeniden tanımlamak için kullanmış. "20. yüzyılın başındaki egzotizmi, modern ve işlevsel bir şekilde yorumladım. Koleksiyon feminenlik ve zarafet üzerine kurulu.Tabii, alışılmışın dışına çıkan bir bakış açısıyla" diyen Leoni'nin yarattığı siluetlerde zarafet ve güç bir arada.Yüksek moda ile yüksek performansı buluşturan koleksiyondaki tasarımlarda konfor için şıklıktan ya da stil sahibi bir görünüm için rahatlıktan ödün verilmemiş. Moncler dış giyim koleksiyonuna feminen ruh katan Leoni, yaratım aşamasında cinsiyetsiz ve abartısız teknik ve materyalleri tercih etmiş. Zira hayalindeki ordu, feminen hissiyat için abartılı detaylara ihtiyaç duymuyor. Hacimli parçalarda kemer ya da drapelerle öne çıkarılan bel kıvrımları ya da metalik ve canlı tonlarda aksesuarlar, Leoni'nin yansıtmak istediği bütünlüğü veren detaylar. Sportif zarafet sunan bu koleksiyonla tasarımcı, içinde bulunduğumuz dinamik hayatta modern kadının yaşamını kolaylaştırmayı hedefliyor ve,"Bazı 2 Moncler 1952 parçaları için cinsiyet eşitliği grubu Girl Up ile yaptığımız işbirliğinden özellikle gurur duyuyorum" diyor. Girl Up ile oluşturduğu motto tüm koleksiyonun ruhunu özetler nitelikte; "It's her right/Bu onun hakkı".