Bottega Veneta Dijital Günlük Çıkardı
MODA

Bottega Veneta Dijital Günlük Çıkardı

Bottega Veneta markaya dair özgün içeriklerin yer aldığı dijital bir günlük oluşturdu.

GÜNCELLEME TARİHİ: 1 Nisan 2021

Instagram yok; sorun değil - sosyal medyanın yokluğunda, Bottega Veneta farklı bir yol izlemeye karar verdi.

Bu yılın başlarında sosyal medyadan ayrılan Bottega Veneta, Issue adlı yeni, görsel odaklı bir dijital dergi çıkardı. Veneta böylelikle işbirlikçileri ve dünya çapındaki izleyicileriyle etkileşim kurmanın alternatif bir yolunu buldu.

1. sayı, Barbara Hulanicki, Missy Elliott ve Tyrone Lebon gibi farklı yaşlarda ve yeteneklerden çeşitli katkıda bulunanlarla online olarak yayınlanıyor.

Hayranlar yeni girişime issuedbybottega.com'dan erişebilir ve kısa CGI videoları ve yeniden tasarlanmış eski reklamlar dahil olmak üzere etkileşimli ve sürükleyici içeriğin tadını çıkarabilir. Yılda dört kez online olarak yayınlanacak olan dijital günlük Bottega koleksiyonlarının lansmanına denk gelecek. Aynı zamanda her koleksiyonun ruh halini yansıtacak.

Dergi, sanatçıların, fotoğrafçıların çalışmalarını ve Bottega koleksiyonlarındaki görüntülerin bir cep telefonu ekranına sığacak şekilde küçültülmek yerine daha büyük ve daha güzel bir biçimde görülmesini sağlıyor. Bir de kalıcılığı var. Bazı sosyal medyadan farklı olarak, bu görsel hikayeler birkaç saat veya gün sonra kaybolmuyor.

Kreatif direktör Daniel Lee, "Sosyal medyanın kültürün homojenleşmesini temsil ettiğine inanıyorum. Herkesin sürekli aynı bilgi akışını gördüğünü hissediyorum. Bunu çok sınırlayıcı buluyorum. Bottega Veneta'da hepimiz bireyselliği teşvik etmek istiyoruz bu yüzden sadece kendi yöntemimizle yapmak istedik." diyor.

BOTTEGA VENETA TÜM SOSYAL MEDYA HESAPLARINI KAPATMIŞTI
Bilindiği gibi, Bottega bu yılın başlarında hiçbir açıklama yapmadan sosyal medya hesaplarından kaybolmaya başladı. Instagram ve diğer sosyal medyayı Ocak ayında kapattıktan sonra, geçen ay 270.000 takipçisi olan Weibo hesabını ve diğer hesaplarını sildi. Şirket, strateji hakkında yorum yapmayı defalarca reddetmişti.

Bir sonuç sunumunun ardından, Kering başkanı ve icra kurulu başkanı François-Henri Pinault, Bottega'nın hareketinin, 2018'den beri Instagram hesabında başlıksız kullanıcı tarafından oluşturulmuş görüntüler yayınlayan istikrarlı arkadaşı Balenciaga'nın hareketinden farklı olmadığını belirtti.

Balenciaga'nın aksine Bottega Veneta, 2,5 milyon takipçisi olan Instagram hesabını aniden sildi. Şimdi onun yerine, resmi olarak markaya bağlı olmayan @newbottega gibi sayısız hayran siteleri ve sayfaları var.