Gucci ve Facebook Sahte Ürünlerle Mücadele Ediyor
MODA

Gucci ve Facebook Sahte Ürünlerle Mücadele Ediyor

Gucci ve Facebook, sosyal medya platformlarını sahte Gucci ürünlerini satmak için kullandığı iddia edilen bir kişiye karşı Kaliforniya'da ortak dava açtı.

GÜNCELLEME TARİHİ: 27 Nisan 2021

Hem Gucci hem de Facebook için türünün ilk örneği olan bu dava, internet devinin sosyal medya aracılığıyla satılan sahte ürünlerin yayılmasıyla mücadele etmek için lüks bir markayla güçlerini birleştirmesinin en son örneği.

Amazon, geçtiğimiz yıl Valentino ve Ferragamo ile benzer davalar açtı.

Fransız grup Kering'in markası Gucci ve Facebook, kimliği belirsiz sanığın uluslararası çevrimiçi sahte işini tanıtmak için birden fazla Facebook ve Instagram hesabı kullandığını iddia etti.

Açıklamada, "Gucci de dahil olmak üzere marka sahiplerinin binlerce sahte içerik raporuna dayanarak, 2020'nin ilk yarısında Facebook ve Instagram'dan bir milyondan fazla içerik kaldırıldı" denildi.

Yalnızca 2020 yılında Gucci'nin şirket içi fikri mülkiyet ekibinin eylemlerinin dört milyon çevrimiçi sahte ürün listesinin kaldırıldığı, 4,1 milyon sahte ürüne el konduğu ve sosyal medya hesapları dahil 45.000 web sitesinin devre dışı bırakıldığı belirtildi.