Kenzo'nun Yeni Sanat Yönetmeni Nigo Oldu
MODA

Kenzo'nun Yeni Sanat Yönetmeni Nigo Oldu

LVMH'ye ait lüks marka Kenzo, yeni sanat yönetmeni olarak Japon moda tasarımcısı Nigo'yu seçti.

GÜNCELLEME TARİHİ: 15 Eylül 2021

En çok sokak giyim markası A Bathing Ape'in kurucusu olarak bilinen Nigo, 20 Eylül'de Kenzo'ya katılacak. Nigo'nun Kenzo için ilk koleksiyonunu 2022'de piyasaya sürmesi bekleniyor.

LVMH Fashion Group'un başkanı ve CEO'su Sidney Toledano yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Nigo'yu Maison Kenzo'nun sanat yönetmeni olarak ağırlamaktan çok mutluyum. Son derece yetenekli bir Japon tasarımcının gelişi, Takada Kenzo'nun kurduğu moda evinin tarihinde yeni bir sayfa yazmamızı sağlayacak. Nigo'nun yaratıcılığının ve yenilikçiliğinin yanı sıra House'un tarihine olan bağlılığının Kenzo'nun tüm potansiyelini tam olarak ifade edeceğine inanıyorum."

Yeni rolü hakkında yorum yapan Nigo şunları ekledi: "Kenzo'nun sanat yönetmeni olarak atanmaktan gurur duyuyorum. Takada Kenzo san'ın Paris'te ilk mağazasını açtığı yılda doğdum. İkimiz de Tokyo'daki aynı moda okulundan mezun olduk. Kenzo'nun LVMH Grubuna katıldığı 1993 yılında moda kariyerime başladım.

Kenzo san'ın özgünlük yaratmaya yaklaşımı, birçok farklı kültürü anlamasıydı. Bu aynı zamanda benim kendi yaratıcılık felsefemin de özüdür. Yeni bir Kenzo yaratmak için Kenzo san'ın ustalığının ruhunu devralmak, ekiple birlikte başarmayı düşündüğüm 30 yıllık kariyerimin en büyük mücadelesi. Son olarak, bana bu harika fırsatı verdikleri için Bernard Arnault ve Sidney Toledano'ya teşekkür etmek istiyorum."

Nigo, marka ile iki yıl sonra Haziran ayında sanat yönetmenliği görevinden ayrılan Portekizli tasarımcı Felipe Oliveira Baptista'nın yerini aldı. Kenzo ile geçirdiği süre boyunca Baptista, "tarihinde yeni bir bölüm yazmak" için tasarlanmış yeni bir logo tanıttı.

Tomoaki Nagao doğumlu Nigo, bir moda tasarımcısı, DJ, plak yapımcısı ve girişimcidir ve 1993 yılında Tokyo'da Bape olarak da bilinen A Bathing Ape'i piyasaya sürdü. Şirket, Hong Kong moda holdingi IT Group'a yaklaşık 2,8 milyon ABD dolarına satıldı.

Ayrıca 2020'de Louis Vuitton için Virgil Abloh ile bir kapsül koleksiyonu başlatmak da dahil olmak üzere çok sayıda marka ve kişiyle işbirliği yaptı ve sokak giyim markaları Billionaire Boys Club ve Ice Cream'i başlatmak için Pharrell Williams ile ortaklık kurdu. Ayrıca UT markası üzerinde Uniqlo ile çalıştı ve 2010'da yeni markası Human Made'yi piyasaya sürdü.