Valentino Vintage Projesini Başlattı
MODA

Valentino Vintage Projesini Başlattı

Valentino, hızla artan ikinci el satış ve vintage pazarından pay almak istiyor.

GÜNCELLEME TARİHİ: 27 Ekim 2021

İtalyan lüks moda evi Valentino'nun kreatif direktörü Pierpaolo Piccioli, dünya çapında bir dizi vintage mağazayla ortaklık kurdu.

Valentino vintage parçalarının sahipleri, yeni Valentino koleksiyonlarında kullanmak üzere mağaza kredisi karşılığında bunları butiklere göndermeye teşvik edilecek.

Valentino Vintage projesi bugün, Roma merkezli evin web sitesinde, vintage ürün sahiplerinin projede yer alan dört uluslararası butikle bağlantı kurabilecekleri özel bir bölümün lansmanı ile başlıyor. Bunlar arasında Milano'daki Madame Pauline Vintage; New York'ta New York Vintage Inc; Los Angeles'ta Resurrection ve Japon başkentinde Laila Tokyo.

Vintage mağazası ile iletişime geçip parçaların görsellerini gönderdikten sonra, Valentino vintage kıyafet sahiplerine karar verebilecekleri bir değerleme sunulacak. Yüz yüze görüşme ve satıştan sonra her vintage satıcının bulunduğu şehirlerdeki seçkin amiral mağazalarında yeni Valentino koleksiyonlarında kullanmaları için mağaza kredisi verilecek.

Ocak 2022'de başlayacak olan projenin ikinci aşamasında, vintage mağazalar müşterilerine biriktirdikleri Valentino vintage parçalarından bir seçki sunacak. Bu aşama hakkında daha fazla ayrıntı verilmedi.

Valentino zaten yapılandırılmış ve geniş arşivlere sahip olduğundan, bu proje Piccioli'nin Valentino'yu zamanla daha fazla senkronize etme ve kodlarını koruma hedefi ışığında müşterilerine bir sadakat döngüsü ve ek hizmet oluşturmayı amaçlıyor.

Moda evi, projeyi dairesel moda modelinden faydalanmak olarak görüyor. Elbette sürdürülebilirlik, çevre sorunlarına giderek daha fazla odaklanan ve Mayıs ayında 2022'den itibaren kürksüz olacağını açıklayan marka için kilit bir konu.

Lüks markaların çoğu, yeniden satış pazarı ThredUp'a göre, önümüzdeki beş yıl içinde ikiye katlanarak 2025 yılına kadar 77 milyar dolara ulaşması beklenen modanın en hızlı büyüyen segmenti olan yeniden satış pazarının dışında kaldı.

Valentino'dan önce ikinci el pazarına yeni giren diğer moda markaları arasında Jean Paul Gaultier ve Gucci bulunuyor.