Prenses Diana'nın Gerçek Hayatta Giydiği 4 'Spencer' Görünümü
MODA

Prenses Diana'nın Gerçek Hayatta Giydiği 4 'Spencer' Görünümü

12 Kasım'da vizyona girecek olan Spencer filmindeki bazı kostüm seçimlerinin arkasındaki anlamı inceliyoruz.

GÜNCELLEME TARİHİ: 5 Kasım 2021

1997'de hayatını kaybetmesine rağmen gündemden asla düşmeyen Prenses Diana, sayılamayacak kadar çok unutulmaz kıyafet giydi. Galler Prensesi hakkında yeni bir biyografik filmin çıkacağı duyurulduğunda, kostüm seçenekleri sonsuz görünüyordu.

Sonunda, Spencer'da gördüğümüz topluluklardan dördü gerçekçilikleri ile öne çıkıyor. Bunlar en bariz seçenekler değiller ve onları dahil etme kararını bu kadar ilginç yapan da bu. Burada, dördünün her birine daha derinlemesine bakıyoruz ve birlikte Diana'nın moda anlayışını beklediğinizden daha iyi temsil etmelerinin nedenini inceliyoruz.

İLK KEZ 1986'DA GÖRÜLEN BALO ELBİSESİ

Diana'nın gelini Cambridge Düşesi Catherine, James Bond filmi Ölmek İçin Zaman Yok'un son galasında Jenny Packham'ın ışıltılı bakışıyla bir heyecan yarattı, ancak prensesin 1987'de on yıllar önce kendi Bond anı vardı. Baleden ilham alan balo elbisesi, belki de Diana'nın en çok hatırlanan görünümü 1981'deki gelinliğini yaratan karı-koca ikilisi David ve Elizabeth Emanuel tarafından tasarlandı. Bu elbise özel olarak Diana için yapılmadı, bunun yerine Galler Prensesi tarafından Emanuels'in 1986 koleksiyonundan seçildi. 1 Temmuz 1986'da Londra'daki Alman Büyükelçiliği ve daha sonra James Bond filmi The Living Daylights'ın 1987 galası da dahil olmak üzere, yıllar boyunca bir kereden fazla giydi.

Elbisenin filme dahil edilmesi iki nedenden dolayı sembolik: Birincisi, gelin görünümünü tasarlayan aynı ev tarafından tasarlanan bir peri masalı elbisesi. İkincisi ise Diana'nın kendisi için yapılmış bir seçimi değil, yaptığı bir seçimi temsil ediyor. (Belki de filmde belgelendiği gibi evliliğini terk etme seçimi kadar anıtsal değil ama yine de bir seçim.)

Yapay elmaslar, inci boncuklar ve altın payetler içeren, eşleşen bir kafa bandı ve isteğe bağlı kollarla gelen straplez elbise, sonunda bir Londra müzayedesinde 167.000 dolara satıldı.

İLK KEZ 1988'DE GÖRÜLEN EKOSE BLAZER

Diana'nın kayınvalidesi Kraliçe II. Elizabeth, kalabalığın içinde kolayca farkedilebilmesi için parlak, cesur renkler giymesiyle tanınır. Bu aynı zamanda Diana'nın sık sık yaptığı cesur ekoseler giymek için bir neden. Ekose kumaş, Spencer'ın geçtiği Noel zamanı için asil bir tercih ve birden fazla nedenden dolayı Diana'nın görülme arzusunu temsil ediyor.

Diana, 1988'de Prens Charles ile Fransa'ya yaptığı resmi ziyaret ve daha sonra 1989'da İngiltere'nin Portsmouth ziyareti de dahil olmak üzere birçok kez giydiği bu kırmızı-yeşil Catherine Walker ceketine özellikle düşkündü. Bugün Cambridge Düşesi için Jenny Packham veya Emilia Wickstead neyse Diana için Catherine Walker oydu: Galler Prensesi'nin en gözde favorilerinden biri. Bu nedenle, filmin kurgusunu ondan ilham alan bir kıyafet giymesi sürpriz değil.

DENİZCİLİKTEN İLHAM ALAN GÖRÜNÜM, 1989

Nisan 1989'da Dartmouth Kraliyet Deniz Koleji'ndeki geçit törenine katılırken Diana, Philip Somerville'in bu kırmızı Catherine Walker elbisesi ve şapkasıyla 1980'lerin maksimalizmini uyguladı. Bu kıyafet, büyük düğmeleri, kalın çizgileri, koyu rengi ve etkinliğin temasıyla iyi uyum sağlayan şapkasıyla Diana'nın 1980'lerin bazen abartılı olan trend kıyafetlerini tam anlamıyla simgeliyor.

Kristen Stewart'ın Spencer için giydiği versiyon, Diana'nın kırmızısından daha yumuşak bir renk olan sarı dışında, neredeyse birebir aynı.

NOEL KIYAFETİ, 1993

Yılın hiçbir zamanında Noel'den daha fazla kraliyet geleneği yoktur. Windsor Şatosu'ndaki olağan konumlarının yeniden düzenlendiği 1988'den beri, aile tatil için kraliçenin Norfolk'taki Sandringham malikanesine gitti. Her Noel sabahı, kiliseye giden kalabalığın arasından yürüyerek St. Mary Magdalene'deki ayine katılırlar.

Film Noel'de Sandringham'da geçtiğinden, 1993 Noel Günü'ndeki bu kırmızı-siyah görünüm gibi Diana'nın Noel kıyafetlerinden birini seçmek mantıklı ve bu görünüm 1992'de Charles'tan ayrıldıktan sonraki Noel'de giyilmesinden dolayı özellikle sembolik.