Tom Ford Sürdürülebilirliğe Daldı
MODA

Tom Ford Sürdürülebilirliğe Daldı

Tom Ford'un daha sürdürülebilir bir yaşam tarzına yönelik kişisel evrimi, tasarımlarını etkiliyor.

GÜNCELLEME TARİHİ: 21 Ocak 2022

Tom Ford'un son yaşam tarzını veganlığa ve azaltılmış plastik atıklara doğru değiştirmesi, okyanus plastiğinden yapılmış yeni bir spor saat tasarımında kendini gösterdi.

Tasarımcı, kişisel plastik kullanımını azaltıp vegan beslenmeye geçtikten sonra, geri dönüştürülmüş okyanus plastiğinden yapılmış ilk tam otomatik saatlerden birini piyasaya sürdü. Ocean Plastic Sport stili, Ford'un ilk kez 2020'de görücüye çıkardığı Ocean Plastic saatinin daha işlevsel bir devamı olarak piyasaya çıktı.

"Şahsen evimizde tek kullanımlık plastik ürünler kullanmıyoruz, ofiste tek kullanımlık plastik şişe veya plastik kaplara da izin vermiyorum. Okyanuslarımızdaki plastik kirliliğinin ne kadar ciddi bir küresel sorun olduğunun giderek daha fazla farkına vardığım için, tek kullanımlık plastiklerin azaltılması kişisel bir evrim oldu. Plastik pipetlerden kurtuldum. Her sabah buzlu kahve içerim, bu yüzden her zaman pipet kullanırım - şimdi metal pipet kullanıyorum. Okyanus plastiği sorununun farkına varmaya başladığım sıralarda, "What the Health" adlı bir belgesel de izledim. Kısa bir süre sonra vegan oldum ve o zamandan beri de öyleyim. Devam eden bir çalışma." Ford, 2017 civarında yapmaya başladığı değişiklikleri böyle anlattı.

60 yaşındaki tasarımcı "Şık ama daha rahat bir şekilde çekici olan bu konsepte bayıldım. Bunu insanların giyim biçiminde görüyorsunuz, şimdi müşteriler eşofmanlı tasarımcı parçaları giyiyor. İlkbahar 2022 koleksiyonum büyük ölçüde spor giyimden etkilendi ve bu saat koleksiyonumuz için de doğal bir evrimdi. İnsanlar içeride çok uzun süre kaldıktan sonra dışarıda daha fazla zaman geçirmek istiyor." diye ekledi.

Ocean Plastic Sport, Ford'a göre "müşteriler arasında oldukça popüler" olan orijinal Ocean Plastic koleksiyonunun devamı niteliğinde. Orijinal saatin ilk koleksiyonu, "lansmandan sekiz hafta sonra dünya çapında satıldı. Mağazalara gönderilmeden hemen önce yeniden sipariş vermek zorunda kaldık. O zamandan beri yeni kayış renklerini piyasaya sürdük ve daha mağazalara varmadan çok çabuk tükendiler. Müşterilerimiz, gezegenimizin karşı karşıya olduğu sorunlar ve onu korumamız gereken sorumluluk konusunda yüksek farkındalığa sahip, sofistike kozmopolit müşterilerdir" dedi.