Chanel Çanta Fiyatlarını Tekrar Artıracak mı?
MODA

Chanel Çanta Fiyatlarını Tekrar Artıracak mı?

Chanel'in fiyat artışı spekülasyonları Çin'de online çılgınlığa neden oldu.

GÜNCELLEME TARİHİ: 29 Haziran 2022

Popüler Çin sosyal ticaret platformu Xiaohongshu'da paylaşılan gönderilere göre, Chanel'in Classic Flap ve Classic Mini Square Flap Çanta Koleksiyonu'ndaki ürünlerin, markanın Hong Kong web sitesinde fiyatları geçici olarak yüzde 10 artırdığı ortaya çıktı.

Marka, fiyat artışının nedeninin bir web sitesi hatası olduğunu ve fiyatların kısa süre sonra normale döndüğünü açıkladı.

Markanın hayranları bu yanlışlığın sonraki bir fiyat artışının habercisi olup olmadığını sorgulamaya başladı. Bir netizen, isimsiz bir satış görevlisinin fiyat artışının bu yıl gerçekleşeceğini söylediğini aktardı, ancak mağaza henüz bir bildirim almadı.

Fransız lüks evi, bu Mart ayında dört temel çanta stili ve bahar hazır giyim koleksiyonu için fiyatları artırdı. Fiyatlar Avrupa'da yüzde 5 ila 6, Hong Kong'da yüzde 2 arttı, ancak ABD ve Çin'de fiyatlar değişmedi.

Artış, 2021'de üç ve 2020'nin başlarında koronavirüs pandemisinin başlamasından bu yana altıncı fiyat artışını takip ediyor.

Moda başkanı ve Chanel SAS başkanı Bruno Pavlovsky, artışı 2015 yılında başlayan ve farklı pazarlar arasındaki perakende fiyatlarının yüzde 10'dan fazla değişmemesini garanti etmek için tasarlanmış bir fiyat uyumlaştırma politikasına bağladı.

Diğer lüks oyuncular da marjları ve marka değerini korumak için pandemiden beri aynı şeyi yaptı. LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton'un sahibi olduğu Louis Vuitton, Dior ve Celine, bu yılın başlarında fiyatlarını artırdı. Fransız lüks holdingi, fiyat artışlarını üretim maliyetleri, hammaddeler, ulaşım ve enflasyondaki değişikliklerden kaynaklandığını söyledi.