Üç Boyutlu Zarafet
Prada’nın 2025 İlkbahar/Yaz koleksiyonunda bulunan bir tasarım, İtalyan zanaatkarlığını modern modanın bir sanat formuna dönüştürüyor.
GÜNCELLEME TARİHİ: 20 Şubat 2025
Yazar: Bade Çakar

Prada, 2025 İlkbahar/Yaz koleksiyonunu Milano Fondazione Prada’daki Deposito’da gerçekleştirmişti. Farklı ruh hallerini kreatif silüetlerle yorumlamış ve ortaya oldukça iddialı bir koleksiyon çıkmıştı. Miuccia Prada ve Raf Simons, kovboy görünümlerinden bir anda fütüristik çizgilere kayan zengin bir seri yaratmıştı çünkü. Klasik baklava desenlerinden kovboy detaylarına, formel görünümlerden fütüristik silüetlere yelpazenin geniş tutulduğu bu koleksiyonda öne çıkan bir parça vardı: El işçiliğiyle yaratılmış parlak gümüş pullu, aynalı ve üç boyutlu kesimli taşlarla süslenmiş tül elbise. Bu tasarım, ustalığın ve detaylara verilen önemin nasıl büyüleyici bir görsel şölene dönüşebileceğini kanıtlıyordu.

İlk önce doğal tonlardaki hafif tül üzerine mekanik nakışla gümüş pullar yerleştirilmiş. Ardından ikinci katmanda devreye insan eli girmiş. Usta zanaatkarlar, zarif bir çiçek desenini, farklı boyutlarda aynalar ve parıldayan kristallerle sanatçı titizliğiyle işlemiş. Üçüncü adımda taşlar, kaotik gibi görünen ama aslında özenle planlanmış bir düzende yerleştirilmiş. Bu taşlar, aynaları çerçeveleyerek yüzeylerin ve ışığın etkileşimini üç boyutlu bir görselliğe dönüştürmüş. Elbisenin formunu oluşturma süreci de en az süsleme kadar dikkat gerektirmiş. Kumaş, model üzerinde dört saat boyunca şekillendirilip kesim ve dikim aşamasına geçmiş. Yaka, omuz ve kol açıklıklarına yerleştirilen kurdele detayları, nakışların ağır lığını taşımasını sağlamış. Son dokunuşların ardından ütüyle tamamlanan bu süreç, toplamda 24 saat sürmüş. Elbisede kullanılan malzemeler ise hayranlık uyandıracak kadar detaylı: 2.700 nakış bileşeni, 144 ayna ve 2.500’den fazla farklı boyut ve şekilde kristal...




