New York'ta Eylül
MODA HABER

New York'ta Eylül

14 fit yüksekliğindeki yapılarda beş dev çanın bulunduğu yeni bir sanat enstalasyonu Ağustos sonunda Brooklyn Bridge Park’ta açıldı. San Francisco merkezli sanatçı Davina Semo tarafından yaratılan Reverberation, ziyaretçilerin farklı tonlar ve perdeler ür

GÜNCELLEME TARİHİ: 16 Eylül 2020

Jeppe Hein, Sabine Hornig, Laura Owens, Sarah Sze: Terminal B at LaGuardia Airport

Public Art Fund, yeni bina için kapsamlı bir sanat programı formüle etmek ve uygulamak üzere Terminal B'nin geliştiricisi ve operatörü olan LaGuardia Gateway Partners ile ortak olmaya davet edildi. Amaç sadece mevcut sanat eserlerinin bir havalimanına yerleştirilmesi değil, aynı zamanda dünyanın önde gelen dört sanatçısının binanın dokusunun bir parçası olacak alana özgü eserler yaratmalarıydı. Dört sanatçının her biri, kendi New York City deneyimlerinden yararlanmaya teşvik edildi. Ortaya çıkan eserler; yaratıcı enerjisi, açıklığı, çeşitliliği ve demokratik ruhuyla tanımlanan zengin katmanlı küresel şehri yansıtıyor. Akışkan alan ve bol doğal ışık, sanatçıların kendi enstalasyonlarına dahil ettikleri terminalin mimarisini karakterize ediyor. Her eserin hem biçim hem de içerik olarak bir "varoluş hafifliği" var. Binanın anıtsal ölçeğine uyum sağlayan eserler, şaşırtıcı şekillerde boşlukta süzülüyor ve mekanı canlandırıyorlar. Sanatçıların konuları; New York'un yapılı ve doğal çevresine, kültürel kişiliğine ve tarihine kadar uzanıyor. Hein, Hornig, Owens ve Sze, LaGuardia Havaalanı için kalıcı bir sanat eseri yaratma mücadelesini üstlenirken olağanüstü yeteneklerini gösterdiler. Eşi görülmemiş ölçekte, genelde bilinmeyen malzemelerle çalışan dört sanatçı, bu hayati altyapıyı güçlü ve yeni bir kentsel dönüm noktasına dönüştürmeye yardımcı oldular. Bu muhteşem sunum Terminal B'de izleyicisi ile buluşuyor.

#PAFAt Home Artist- Commisioned Digital Suit

Günlerimizin önemli bir bölümünü telefonlarımızda, bilgisayarlarımızda ve diğer dijital alanlarımızda; arkadaşlarımız, ailemiz ve meslektaşlarımızla bağlantı kurarak geçirirken, Public Art Fund bizi sanal dünyalarımızda sanatçılar tarafından görevlendirilen yeni dijital malzeme paketlerini kullanmaya davet ediyor. Halk sanatını insanların ekranlarına getirme girişimi olan #PAFatHome'un bir parçası olarak sanatçılar; cep telefonu duvar kağıtlarını, masaüstü duvar kağıtlarını ve sanal toplantı arka planlarını sunuyor. Jpeg'leri telefonunuza kaydetmek için resme dokunup, kaydet seçeneği görünene kadar basılı tutarak, kaydet öğesini seçmelisiniz. Jpeg'leri bilgisayarınıza kaydetmek içinse sağa tıklayıp farklı kaydeti seçin.Tüm resimlere erişmek için indir düğmesine de tıklayabilirsiniz. Microsoft Teams ve Zoom arka planınızı nasıl ayarlayacağınızla ilgili talimatlar sitede yer alıyor.

Galerideki resimler, sanatçıya göre alfabetik sırayla gösteriliyor. O isimlerden biri olan Petra Cortright's, çevrimiçi tüketimin estetiğini ve performatif kültürlerini keşfetmek için hem dijital hem de analog ortamlarda çalışıyor. Resimlerinde, renkli soyut kompozisyonlar oluşturmak için genellikle çevrimiçi bulduğu görüntüleri dijital çizimlerle birleştiren Photoshop dosyalarını katmanlandırıyor. Olimpia Zagnoli ise görsel kelime dağarcığı yumuşak şekiller ve bukalemun renkleriyle karakterize edilen bir çizer. Tüm isimleri Public Art Fund hesabından takip edebilirsiniz.

Art 21

11 Eylül'den 10 gün sonra, insanların morallerinin yükseltilmesine ihtiyaç duyulduğunda; PBS, sanatçıların kendi çalışmaları için en iyi rehberler olduğundan yola çıkan belgesel dizisi Art in Twenty-first Century/Yirmi Birinci Yüz- yılda Sanat'ın ilk bölümünü yayınladı. Maya Lin, Sally Mann ve Kerry James Marshall, ilk sezonda stüdyolarına kameraları davet edenler arasındaydı. Bugün, yakında onuncusunu izleyeciğimiz dokuz yayın sezonundan sonra, iki Peabody ödülü, bir Emmy adaylığı ve web sitesi için üretilen dijital kısa filmlerle; Art 21, 500'den fazla filmi yayınlıyor. Konular; Marina Abramović ve Ai Weiwei gibi ünlü isimlerden Aliza Nisenbaum, Avery Singer gibi yükselişteki genç ressamlara, ayrıca gönüllüler, sağlık çalışanları ve ihtiyacı olanlar için Covid-19 maskeleri diken Bay Area merkezli sosyal uygulama sanatçısı Stephanie Syjuco'ya kadar uzanıyor. Art 21 ayrıca filmlerini 1-2 saatlik gösterim sürelerine sahip görsel oynatma listeleri halinde bir araya getiriyor.

Eternal Return - Elizabeth Peyton

Amerikalı ressam, en çok Kurt Cobain'den Napolyon'a; arkadaşlarına ve ünlü figürlere ait duygusal portreleriyle tanınır. Peyton'ın dijital projesi Eternal Return'ü görebileceğiniz web adresi petitcrieu.com, adını Ortaçağ efsanesi Tristan ve Iseult'daki sihirli bir köpeğinki ile paylaşıyor ve ismiyle eklektik ilgi alanlarına dair bir ipucu sunuyor. Site, geleneksel bir çevrimiçi sergiden çok dokunmatik bir filme daha yakın. Aşağı doğru kaydırma, ekranda beklenmedik hareketlere neden oluyor; görüntüler keskin bir şekilde katmanlanıyor, yana doğru kayıyor veya yakınlaştırılıp uzaklaştırılıyor. Konuları arasında eski Mısır eserleri, ateşli gün batımları ve Greta Thunberg olan sergi, Peyton'ın kendi renkli, zarif eserlerinin reprodüksiyonlarından sayıca fazla. Büyük birleştirici tema hem görsel hem de tarihsel olarak yineleme, ancak sanatsal bir tarayıcı önbellek estetiği de projeyi her gün sabitliyor. Akıllı telefondan izlemenin samimiyeti, Peyton'ın kendine özgü dokunuşu ve Pop romantizmi ile işlenen sergi, Gladstone Gallery web adresinden de takip edilebilir.

SS20 - Rute Merk

Berlin'de yaşayan Litvanyalı sanatçı, Downs & Ross Gallery'deki sergisine moda endüstrisinin ilkbahar/yaz koleksi- yonları için standart kısaltması olan SS20 adını verdi. Moda haftalarının sıska ve asık suratlı modellerini resmetmek için kullandığı teknik, keskin kenarlı geometri ile airbrush'ı birleştiriyor. Balenciaga, SS20, Look 7 adlı göz alıcı portrede, bir elbisenin abartılı omuzlarından oluşan kıpkırmızı bir dikdörtgen, kemikli bir modelin sert yüzünün hayaletimsi yarı saydamlığını dengeliyor. Diğer tuvaller de benzer şekilde şiddetli bir tona sahip. Kırpılmış figürler dehşet verici ışıkta çarpıcı pozlar sergiliyor ve defilenin neredeyse tehditkar yapısını yakalıyor. Sergisini bağlamsallaştırmak için Merk, Ling Ma'nın bulaşıcı bir hastalığın yayılmasıyla ilgili 2018 zombi romanı Severance'den bir pasaj ödünç aldı. Moda konunun dışındaydı. "Kıyafetini takdir etmek için bir kadına bakmadık, potansiyel hastalığını değerlendirmek için ona baktık" diye gözlemliyor anlatıcı; Merk'in sanatının titiz soğukluğuna uygun bir bakış açısı ile. Sergi, Downs & Ross'un web sayfasından izlenebilir.

(Nothing But) Flowers

"Çiçek olmadığını görebileceğiniz hiçbir şey yok" diyor Basho'ya ait bir haiku. East Village'da girişimci bir galeri ve kitapçı olan Karma, bu sözleri 13 Eylül'e kadar sürecek bir yaz şovunda 59 sanatçının çiçek resimleriyle ele alıyor. Galerici Brendan Dugan aynı zamanda başarılı bir kitap tasarımcısı; Hilton Als ve Helen Molesworth'un makalelerinin yer aldığı bir katalog yakında onun tasarımıyla çıkacak. Serginin görsel zekası, görüntülerin akışı ve eş zamanlılığı neredeyse resimlerin kendileri kadar enteresan. Fin doğumlu Parisli Henni Alftan'ın opaklık ve şeffaflık üzerine yaptığı bir çalışma olan 2020 tarihli Broken Flowers'ın melankolisi, Susan Jane Walp'ın 2000 tarihli natürmort yaban mersini ve gülhatmi çiçeği, 1989'dan Peter Doig'in yağlıboya limon tablosu... Bazen de çiçekler yas tutuyor. 2017'de Jennifer Packer, Teksas hapishanesinde ölen Sandra Bland'ı onurlandırmak için yeşil, mavi ve altın renginde yemyeşil, neredeyse soyut bir düzenleme yaptı. Resmin başlığı herhangi bir haiku kadar yoğun bir şekilde basit: Say Her Name. Bu muhteşem sergi, East Village'deki Karma'da izlenebilir.

Spotlight: We Live in Real Time

Thomas Pynchon, bir yeraltı posta hizmeti hakkındaki The Crying of Lot 49 adlı romanında pulları, "Uzay ve zamanın derin manzaralarına açılan küçük renkli pencereler" olarak tanımlıyor. Aynısı, vazgeçilmez sanatçı kitabı cenneti Printed Matter'ın sergilediği posta sanatı dizisi için de söylenebilir. Bu dizinin etkileyici içeriği St. Marks Place, İsviçre Enstitüsü'nde, sokak düzeyindeki pencerelerinde görülebilir. Pandemi temalı We Live in Real Time için 35 ülkeden binden fazla başvuru alındı. Şimdi, bunların dörtte biri vitrinde dikkat çekmek için birbiriyle yarışıyor; kartpostallar, lastik damgalar, fotoğraflar, kumaş artıkları, boya, etiketler, Gulliver'in Seyahatleri'nden sayfalar... Bir Spam etiketi elektronik postayla dalga geçiyor. Tatlı bir yüzün basit bir taslağı, "Birbirinize iyi bakın" tavsiyesinde bulunuyor. Yazışma sanatının babası olarak kabul edilen Ray Johnson'a saygı niteliğinde yerleştirmeler ve Keith Haring'in elektrikli bebeği diğer görebilecekleriniz arasında. Çarpıcı bir kolaj, Marcel Duchamp'ın Merdivenden İnen Çıplak tablosunu, yaygın olarak paylaşılan bir duygu ile eşleştiriyor: "Ah, müzemi ne kadar özlüyorum!" Sergi, St. Marks Place ve Printed Matter web sayfalarından takip edilebilir.