Geceye özel

Kaliteli uyku, sağlıkla parlayan bir cilt için listenin ilk sıralarında yer alıyor şüphesiz. Soru şu: Yeni nesil geceye özel cilt bakım ürünleri güzellik uykusuyla aynı etkiyi gösterir mi?

Eğer gece boyu yatakta dönüp duruyor, en ufak gürültüye uyanıyor, sıcak banyodan lavanta spreyine dek uyku getirici her çözümü denediğinize inanıyor ve yine de başarılı olamıyorsanız üzülmeyin çünkü yalnız değilsiniz. Yetişkinlerin ortalama 8 saat uyuması gerektiği söyleniyor. Nörolog Dr. Tara Swart ise uykusuz kaldığınızda IQ seviyenizde 5-8 puan arasında bir kayıp gözlemlendiğini belirtiyor: "Beynin temizlenme süreci yedi ya da sekiz saati gerektiriyor. Ve ideal olarak akşam 21:00'de yatakta olmanız gerekiyor. Sistem gün boyu maruz kaldığınız toksinleri temizlemek üzerine kurulu ve tabii bu aşamalı şekilde tüm hayat kalitenizin etkilenmesi anlamına geliyor."

Swart'a göre uykusuzluk sadece beyninizi etkilemekle kalmıyor; "Uykusuzluğa bağlı olarak beyin daha çok efor sarf ederek çalışıyor. Buna bağlı olarak vücut, cilt ve diğer organlara daha az kaynak sağlayabiliyor." Yani uykusuz bir gecenin etkilerinin yüz bölgesinde anında gözlemlenmesi ve güzellik uykusu kavramının oluşması aslında bilimsel bir gerçekliğe dayanıyor.

Dermatolog Dr. Stefanie Williams, uykusuzluğun vücutta sebep olduğu değişimlerin yaşlılıkla benzerlik taşıdığını vurguluyor: "Yeterli uyku, gece boyu salgılanan ve antiaging etki gösteren büyüme hormonunun artış göstermesi açısından önem taşıyor. Büyüme hormonu yetersiz salgılandığında, vücut ve deride kolajen seviyesinde azalma, ayrıca kronik stres ve enflamasyon gözlemleniyor." Williams'a göre hiçbir gece kremi uykunun yerini alamasa da, içerik seçimi büyük avantaj sağlayabilir. "Benim önerim, A vitamini ve türevlerini içeren kremlerin gece kullanılması. Cilt bakımı ürünlerinin yıldızı retinol kesinlikle yatırım yapabileceğiniz bir içerik. Özellikle 30 yaş üstü herkesin kolajen üretimini ve sağlıklı deri hücrelerini desteklemek amacıyla bu tip içerikleri kullanması şart." Bu arada kronik uykusuzluk sorunu yaşayanlar için de güzel bir haberimiz var. Geçtiğimiz Ekim ayında üç Amerikalı bilim insanı, uyku düzeninin günlük ritmi konusunda yaptıkları çalışmayla Nobel Ödülü kazandılar. Bilimsel araştırmalara göre, hayvanların günlük ritm döngüsündeki uyku eksikliği hücrelerin vaktinden önce yaşlanmasına yol açıyor. Dermatolog Dr. Ronald Moy, aynı sebeple oluşan hücresel hasarın insan cildinde de gözlemlendiği fikrinde: "Nobel kazanan bu yeni araştırma, DNA onarımı ve DNA hasarının sebepleri konusunda önemli bir gelişme sağladı."

Tüm bu gelişmelerin ışığında geliştirilen ve giderek sayıları artan yenilikçi kremler, sekiz saatlik güzel bir uykunun yerini tutamayacak olsalar da, uykusuz bir gecenin izlerini silme konusunda başarıyı yakalamış gibi görünüyorlar.

İDEAL UYKU TÜYOLARI: Işığı kapatmak
Telefon ve tabletler gün ışığına benzer şekilde mavi ışık yayar. Beyin epifizi, gece olduğunu düşünmediği takdirde uykuya yardımcı olan melatonin hormonunu salgılamaz.

Erken beslenmek
Akşam geç yemek, kan akışının uykuya yardımcı olacak beyin yerine, sindirim sistemini çalıştırmak üzere mideye yönelmesi anlamına gelir.

Yan pozisyonda uyumak
Bu pozisyonda uyumak beyindeki kan akışına yardımcı olarak toksin temizliğini artırır.


1. Chanel Le Lift gece maskesi, 515 TL 2. Elemis Peptide4 Night Recovery Cream Oil, 395 TL 3. Origins Skin Relief Eye Serum, 409 TL 4. Esthederm Gençlik Işıltısı & Detoks, 249 TL 5. Shiseido Eye and Lip Contour Regenerating Cream, 639 TL 6. Murad Nar Özlü Gözenek Arındırıcı Maske, 260 TL 7. Caudalie Premier Cru The Serum, 495 TL 8. Inglot Revitalizing gece serumu, 335 TL 9. Dior Capture Youth Creme Age-Delay Advanced Cream, 375 TL

BİZE ULAŞIN