Vicdani lüks

Bir mücevhere kimin eli değmiş bilmek istiyor, zanaata önem veriyoruz. Chopard şimdi bunu bir başka boyuta taşıyor; insanı ve ekolojiyi koruyan standartlar şart koşan ‘etik altın’ kullanımıyla artık sadece Green Carpet’ta değil, tüm koleksiyonlarında sürdürülebilirlik ilkesini uyguluyor.

Giriş Tarihi: 04.10.2018 17:12 Güncelleme Tarihi: 04.10.2018 17:13

Güneş Uysalefe

2015 tarihli çarpıcı belgesel True Cost, tekstil sektörünün dünya üzerindeki zararlarını dramatik bir dilde konu alıyor; atıkların doğadaki yıkıcı etkisine, özellikle de Bangladeş gibi üretim merkezine dönüşen coğrafyalarda insanlık dışı yaşam ve çalışma şartlarına ışık tutuyordu. Livia Firth, yankısı hâlâ devam eden bu yapımın prodüktörleri arasındaydı. Kendisi, hayatını sürdürülebilirlik stratejilerine adamış bir vizyoner ve aynı zamanda bu alanda danışmanlık hizmeti veren kuruluş Eco Age'in kreatif direktörü.

2013 yılında Eco Age ve Cannes Film Festivali resmi sponsoru bir araya gelerek, doğa ve insanın içinde bulunduğu kritik durumu kırmızı halıda sorgulamayı amaçlayan Green Carpet Challenge'a start vermişlerdi.

Her ne kadar fast-fashion döngüsünün yan etkileri problemin büyük yüzdesini oluştursa da, bir çeşit kelebek etkisiyle her şeyin birbirine bağlı olduğu ortadaydı ve işte bu proje lüks devlerini örnek olmaya, değişime piramidin tepesinden başlanabileceğini göstermeye davet ediyordu.

İsviçreli mücevher ve saat markasının eş başkanı ve kreatif direktörü Caroline Scheufele, 2018 Baselworld Fuarı'nda gerçekleşen bir panelde kendisine eşlik eden Livia Firth, ayrıca Chopard elçilerinden Julianne Moore ve Arizona Muse gibi isimlerle Green Carpet Challenge'ın etki alanını katlayacak bir yeniliği açıkladı. 'Fairmined', yani insani çalışma kriterlerini şart koşan madenlerden elde edilen altın ve pırlantalar ile yarattığı Green Carpet adlı High Jewellery koleksiyonları, sembolik birer başlangıç görevini yerine getirmişler, bir sonraki adımın önünü açmışlardı; Chopard artık saatten mücevhere her tasarımını yüzde yüz 'etik altın' kullanarak üretme kararı almıştı.

Geçtiğimiz Temmuz itibariyle hayata geçen bu prensibe göre Swiss Better Gold Association gibi kuruluşların onayıyla, madenciler ve ailelerinin sosyal hakları ve çevre dostluğu göz önünde bulundurularak çıkarılan altına koleksiyonlarda yer veriliyor. Arizona Muse'un yüzü olduğu yeni Happy Hearts koleksiyonundan heykelsi ve göz alıcı High Jewellery parçalarına, Chopard'ın rol model olması ve sorguladığımız lüks alışkanlıklara ve sisteme büyük bir değişim getirmesi dileğiyle.

BİZE ULAŞIN