Alışverişte yeni bir motto
"Giymediklerini sat, kazan, yenilere yer aç, dolabında dönüşümü başlat" mottosuyla harekete geçen yeni bir uygulamayla karşı karşıyayız. Dolap.com'dan henüz haberiniz yoksa, okumaya devam edin. Uygulamanın kurucularından Cenk Çivici görüştük. Bakın stil sahibi ünlü isimlerin kullandığı Dolap uygulamasında neler oluyor?
Alışverişte yeni bir motto
Son yılların iki trendi ''ikinci el'' ve ''mobil'' alışverişi bir uygulamada birleştirmişsiniz. Kullanıcılar uygulamadan nasıl faydalanabilirler, Dolap'ta neler bulabilirler?
Mağaza mağaza gezmeden tek tıkla alışveriş kolaylığı hayatlarımızda artık vazgeçemeyeceğimiz bir ritüel. Ayrıca hepimizin bildiği gibi evde dolap bekleyen kıyafetlerimiz, aldığımız ama sadece bir kez giydiğimiz halde dolabımızda duran çantalarımız ciddi bir mekan kaybına neden oluyordu. Alışverişin verdiği mutluluk gelen ürünleri yerleştirirken mutsuzluğa dönüşebiliyor. Yepyeni durumda, dolapta bekleyen kıyafetleri satıp yerlerine yenilerini açalım dedik. Dönüşüm kelimesi buradan çıktı. Giymediklerini sat, kazan, yenilere yer aç, dolabında dönüşümü başlat diyoruz. Bütçe harcamadan sürekli farklı yeni giyinmeyi mümkün hale getirmek istiyoruz.
Alışverişte yeni bir motto
Kurucu Hande İzmirlioğlu ve Yiğit Darçın'la "kolay , güvenilir, pratik ve hesaplı" bir mobil uygulama geliştirmek istedik ve Dolap ortaya çıktı. Dolap'ta daha önce satın aldığınız yeni ya da az kullanılmış marka ürünlerinizi tek bir tuşla yükleyip fiyatlandırabiliyorsunuz ve satışa sunabiliyorsunuz. Diğer dolaplardan alışveriş yapabiliyor, benzer stilleri bulabiliyor, sattığınız ürünleri ücretsiz kargo hizmetiyle yeni sahiplerine kolayca gönderebiliyorsunuz. Elden ele moda dönüşümü dediğimiz bu kavramla hem dolaplarda yeni kıyafetlere yer açılıyor hem de hanımlar kullanmadıkları ürünleri satarak kendilerine bir gelir sağlıyor. Bu geliri Dolap hesaplarında biriktirip Morhipo.com, trendyol.com, hepsiburada.com, N11.com sitelerinde kupon olarak harcayabiliyorlar ya da Mutlu Dönüşüm Fonu projemiz içinde yer alan derneklerden birine diledikleri tutarı bağışlayabiliyorlar. Sezonunda alamadığınız tasarım bir ayakkabıyı da, Zara'dan geçen sezon görüp beğendiğiniz parkayı da Dolap uygulamasında bulabilirsiniz.
Alışverişte yeni bir motto
İkinci el satmak da almak da riskli bir süreç; bunu nasıl kurguladınız? Dolap'ı kurarken amacınız neydi?
Dolap'ı kurarken kullanılmayan ve dolabın bir köşesinde yepyeni bir şekilde giyilmek için bekleyen kıyafetleri ve aksesuarları düşündük. Neden sahipleri bu ürünleri satarak para kazanmasın ve yenilerine yer açmasın ki? İşte tam bu yüzden, Dolap'ı kurduk. Dolap giysinin paraya, paranın giysiye dönüştüğü bir yer. Millet olarak birbirimize güven duymuyoruz. Dolap alışverişin her adımında alıcının ve satıcının yanında yer alarak, sürecin kusursuz ve güvenilir bir şekilde işlemesini sağlıyor. Her ay 25 bine yakın ürün bu şekilde el değiştiriyor ve iptal /iade oranımız sıfır ürün satan sitelerle aynı. Bir kez problemsiz alışveriş gerçekleştiğinde %80 üyelerin aynı dolaptan alışveriş yaptığını, adeta iki farklı dolabın ortak bir dolaba dönüştüğünü görüyoruz. Alıcı, satıcı her alışveriş sonrası birbirleri hakkında deneyimlerini de paylaşıyor. Bu gelecek alıcılara güven veriyor. Dolap paket (instagram #dolapdostlugu) yarışmamız ile üyeler birbirlerine sevgilerini de hazırladıkları şirin paketlerle paylaşıyor. Geçen ay 400' den fazla güzel paket bu şekilde paylaşıldı.
Alışverişte yeni bir motto
Dolap'ta en çok satılan markalar hangileri?
En fazla satışı lüks markalarda görüyoruz. Bunlar; Louis Vuitton, Chanel, Micheal Kors ve Gucci. Bu markalardaki ürünlerin %20'si ilk birkaç hafta içinde satılıyor.
Lüks markalar dışında hazır giyimde Zara, Mango, H&M ve Yargıcı başı çekiyor. Spor markalarında ise Nike ve Adidas en çok satılan markalar.
Peki, bize biraz alışveriş sürecini anlatır mısınız? Kullanıcılara ne gibi kolaylıklar sağlıyorsunuz?
Dolap'ta alışveriş yapmak çok kolay ve güvenli. Öncelikle karşı teklif sistemimiz var. Yani alıcı satıcıya teklif vererek ürünün fiyatı düşürebiliyor. Ayrıca kullanıcılara güvenli ödeme kolaylığı ve ücretsiz kargo da sağlıyoruz. Müşteri hizmetlerimize online chat, telefon hattı ve email ile 7/24 ulaşmak mümkün. Üründe herhangi bir kusur nedeniyle problem yaşanırsa siparişi iptal ediyoruz.
Alışverişte yeni bir motto
E-ticaret'te büyük bir güvenlik bariyeri var. Dolap kullanıcılara nasıl bir güvenli alışveriş deneyimi sunuyor? Kullanıcılar lüks ürünlerin orijinalliğinden nasıl emin olabilirler?
Dolap Dedektifi adında bir eksperimiz var. Kendisi lüks markaların orijinalliğini kontrol eden bir uzman. Lüks ürünlerin orijinallik kontrolü için kullanıcının alışveriş esnasında uygulama üzerinden bu hizmetimizi talep etmesi yeterli oluyor. Dolap Dedektifi ücretsiz bir şekilde ürünlerin orijinalliğini garantiliyor. Ürünler satış sonrası merkezimize yollanıyor, kontrolden sonra alıcıya ulaştırıyoruz.
Alışverişte yeni bir motto
Uygulama içinde bir sosyal sorumluluk projesine başlamışsınız. Bize biraz anlatabilir misiniz?
Uygulama içinde ''Mutlu Dönüşüm Hareketi'' adında bir sosyal sorumluluk projesi başlattık. Her satışın bir bağışa dönüştüğü bu projede kullanıcılar, satılan ürünlerden kazandıkları paranın istediği miktarını seçeceği bir derneğe bağışlayabiliyor. Derneklerimiz UNICEF, HAÇİKO, AİP ve Mika-Der kapsamında Minik Kalpler İçerde Projesi.
Alışverişte yeni bir motto
Ünlülerle iş birliği yapıyor musunuz?
Birçok ünlü ve influencer'ın uygulamada dolabı var. Özge Ulusoy, Eliz Sakuçoğlu, Rüya Büyüktetik, Pınar Sabancı, İdil Tatari gibi. Özellikle giydikleriyle göz önünde olan bu isimlerin kıyafetlerini ve aksesuarlarını Dolap'ta satması modaseverler için büyük bir şans. Dolap bu şekilde modayı ulaşılabilir bir hale getiriyor.
Alışverişte yeni bir motto
İndirim oluyor mu hiç?
Dolap'ta sık sık indirim oluyor diyebilirim. Her Çarşamba ve Perşembe günleri ünlü dolaplarının da katıldığı Alışveriş Festivali'miz oluyor. Kullanıcılar Alışveriş Festivali'ne katılan dolapların ürünlerini belirli oranlarda indirimle satın alabiliyorlar.
Alışverişte yeni bir motto
Dolap'ı kullanan üye profilini nasıl tanımlarsınız?
En çok alışveriş yapan, 25-45 yaş grubundaki kadınlar. Satış yapanların %25'i, kazandıkları parayla Dolap'ta alışveriş yapmaya devam ediyor. Yani dolap detoksu yapmayı alışkanlık haline getirmiş, sürekli trend parçaları alarak dolabında dönüşüm yapan moda tutkunları diyebiliriz
Alışverişte yeni bir motto
Gelecekte uygulamada yapmak istediğiniz yenilik veya değişiklikler var mı? Hedefleriniz, hayalleriniz neler?
Hayalimiz tüketim çılgınlığı yaratmadan, çevre bilinciyle ve bütçe harcamadan sürekli farklı yeni giyinebilmeyi sağlamak ve bunu yaparken bağış gibi sosyal faydalar ortaya çıkarmak.
Platformumuz hayata geçeli 9 ay oldu. Müşterilerden gelen geri beslenimlere , yeni fikirlere göre platformumuzu geliştirmeye devam ediyoruz. Kullanılabilirlik bizim için en önemli konulardan biri. Yakında Web platformumuzu da hayata geçiriyoruz. Onlarca yeni özellik geliştirilmeyi bekliyor. Dolap sürekli gelişmeye devam edecek.
Sosyalliğe önem vermeye de devam ediyoruz. Dolap benzer stile sahip olan insanların buluştuğu, sosyalleştiği, bu arkadaşlığı gerçek hayata taşıyabilecekleri bir ortam olarak gelişecek.




