Bağımsız Sanatsal Kokular
Parfüme özü, muma ise hayatı sığdırmayı başaran Tiziana ve Paolo Terenzi ile sanatsal kokular üzerine konuştuk.
Röportaj Pelin Hasçalık
Kökleri 15. yüzyıla dayanan Terenzi ailesi, liderlerin, kaşiflerin, sanatçıların ve hepsinden önemlisi mucitlerin soyu olarak biliniyor. Ailenin çocukları Tiziana ve Paolo, atadan kalma işleri devam ettirmek üzere yeni bir serüven arayışına giriştiklerinde, onlara yol gösteren koku hafızaları oluyor. İkili, parfüm tutkunu dedelerinin küçük atölyesinde doğan bu mirası üstlenerek, emin adımlarla markayı bugüne taşıyor. Tiziana Terenzi, Giardino Benessere ve V Canto ile Terenzi markaları, dünyadaki ilk butiğini İstanbul Galataport'ta açıyor ve böylece sanatsal değere sahip kokular şehre yayılıyor.
Bağımsız Sanatsal Kokular
Koku sanatında ideal denge nasıl yakalanır?
Paolo Terenzi: Cereria Terenzi'de parfümlerimiz sıra dışı bir sanatsal değere sahip olmalarının yanı sıra, arkasında üç neslin deneyimini taşıyor. Parfümün duyguları harekete geçiren kışkırtıcı gücünü sihirli şişeler içerisine sığdırıyoruz ve onları denemek, keyfini tatmak isteyen insanlara sunuyoruz.
Tiziana Terenzi: Parfüm sanatı, parfümörün duygularını kapsar ve bu nedenle sanatın sekizinci formu olarak tanınır. Yeni ufuklar keşfedebilmek için parfümeride sınırları zorlamayı seviyoruz. Bu nedenle, koku duyusuna dair bir gerilim yaratarak, öngörülemeyen ve şaşırtıcı tasarımlar yaratıyoruz. Bunu başarmak adına en rafine ve değerli ham maddelerle çalışıyoruz. Şahsen kokuları oluştururken, dünyayı gezerek titizlikle bu ham maddeleri seçiyorum. Ve her seferinde bu konuya özen göstererek yolumuza devam ediyoruz.
Parfüm dünyasında, pandemi sonrası oluşan büyük bir trend var mı?
PT: İki yıl süresince sosyal hayattan izole yaşayan insanlar, birbirleriyle bağ kurma ihtiyacı hissederek, duygularını hissetmeye odaklandı. İnsanlar eşsiz ve özel hissetmek isterken, kendi kişiliklerini de ifade etmeye çalışır. Bu nedenle koku sanatına duyulan merak günümüzde daha da arttı. Sanatsal kokular, yaşamdaki deneyimleri canlandıran duyguları harekete geçirir ve kusurları güzelleştirir. Hayat karşımıza her dakika iyi ya da kötü, eğlenceli ya da üzücü, aydınlık ya da karanlık olaylar getirir. Ve esans yaratırken de kusursuzluğun içindeki kusurlu gerilimi araştırırız.
TT: Pandemi bizlere koku duyusunun ne denli önemli olduğunu öğretti. Virüsten etkilenen çoğu insan, koku alma duyusunu kaybederek, anozmi rahatsızlığıyla savaştı. Dolayısıyla, koku hissini kaybettiğimizde dünyanın ne denli sessiz ve korkunç olabileceğini fark ettik. Şimdi yeniden bir doğuş yaşıyor ve koku çarklarını daha çok takdir ediyoruz.
Bağımsız Sanatsal Kokular
Tiziana Terenzi mumlarının hissettirdiği duyguları tanımlar mısınız?
PT: Sanatsal mum üretimi yapmak, hayattaki en büyük tutkularım arasında yer alır. Gizli bir formüle sahip olan sıra dışı mumlarımız, gerçekten yanan bir ateşi hissettirerek, parfümü ve aşkı simgeler. Gelenek ve yenilikçi algıyı buluşturan mumlar, siyah, beyaz ve altın renkli camlarda zarif bir tasarımla eşleşir. Diğer hiçbir muma benzemeyen bu tasarım, şömine ateşinin yoğunluğunu taşır. Şömine ateşinde çıtırdayan odunların çıkardığı sesi yansıtan mumlar, akşamınıza sıcak bir atmosfer kazandırır. Yüzde 20 koku esansına sahip olmaları sayesinde insanlara duyusal bir deneyim yaşatmayı da garantiler.
Marka felsefesi hangi açıdan wellness konseptine dahil oluyor?
TT: İyilik hali, sürdürülebilirliği konusunda çok çaba gerektiren, farklı açılara sahip olan geniş ve karmaşık bir konsept. Hem çevresel, hem de insan ilişkileri anlamında iyi olabilmeyi ön plana çıkarıyoruz. Laboratuvarda bu felsefeyi, seçtiğimiz ham maddelerle ifade ediyoruz. Tüm bunlar aynı şekilde parfüm ve mum tasarımlarımıza da yansıyor. Markamızı seçen insanlar ya da sıra dışı yaratımlar konusunda bize güvenen uluslararası şirketlere karşı transparan bir kalite garantisine sahibiz.
Dünyadaki ilk Terenzi butik, İstanbul'da açıldı. Bu kararı almanızın ardındaki motivasyon nedir ve diğer ülkeler için planlarınız var mı?
PT: Parfüm seçmek hem zaman hem de sabır gerektirdiği için, yaratmaktan daha zordur. Parfümü sadece koklamak değil, onu dinlemek, gelişmesine ve bir melodi olarak kendini ifade etmesine izin vermeniz gerekir. Tasarladığımız kokular herkese göre değil. Hatta çok az kişi onların sahip olduğu sanatsal karmaşayı takdir edebilir. Bu nedenle, üç markamızı sunabileceğimiz fiziksel bir alana ihtiyaç duyduk. Ve müşterilerimize kendi karakterlerini tamamen yansıtabilecekleri bir parfüm bulma şansı yarattık.
TT: Türkiye pazarına seneler evvel giren ilk sanatsal marka olarak, bu toprakların mucizesine her zaman inandık. Uzun süredir iş birliği yaptığımız Te-Ha ile bu projeye başlayarak, çok sevdiğimiz İstanbul'da, parfüm sanatına yakışır özel bir seremoni alanı oluşturduk. Gelecek yıllar içerisinde dünyanın pek çok yerinde Terenzi butikleri açma planımız var ve bu deneyimde bize eşlik edecek misafirlerimizi ağırlamak için sabırsızlanıyoruz.




