Couture Haftası Sosyal Medyada Nasıl Yankı Buldu?
Haute Couture Haftası boyunca lüks markaların sosyal medyadaki erişim oranlarını inceliyoruz.
GÜNCELLEME TARİHİ: 9 Şubat 2021
Moda'nın en büyük lüks markaları, bu yıl pandemi nedeniyle internete girmeye zorlanan Haute Couture Haftası için Ocak ayının sonunda dijital olarak bir araya geldi.
Aralarında Chanel, Fendi, Giorgio Armani, Dior ve Valentino'nun da bulunduğu 28 marka, en son koleksiyonlarını web siteleri ve sosyal medya platformları aracılığıyla sergiledi. İnternet pandemiden bu yana lüks markaların dünyayla iletişim kurması için giderek daha önemli bir araç haline geldi.
Peki bu markalar sosyal medyada tam olarak nasıl yankı uyandırdı? İngiltere merkezli pazarlama yazılımı şirketi Dash Hudson, en büyük moda isimlerinin haute couture haftası boyunca Instagram'da nasıl performans gösterdiğini araştırdı.

Dior
Dior
15. yüzyılda Milano Dükü için sanatçı Bonifacio Bembo tarafından dekore edilmiş tarot kartlarından ilham alan görünümlerden oluşan Dior'un Haute Couture içeriği 2,4 milyon beğeni aldı, diğer tüm tasarımcılardan yüzde 18 daha fazla. Lüks etiketin tahmini 268 milyonluk bir erişimi vardı ve 11.658 beğeni toplayarak yüzde 0.27'lik bir katılım oranıyla sonuçlandı.
Giorgio Armani
Giorgio Armani'nin tül, kristal ve çiçek işlemeli elbiselerden oluşan Haute Couture'u, Instagram'da yüzde 0,81 ile diğer tasarımcılardan en yüksek katılımı gördü. İtalyan etiketi de tahmini olarak 11,9 milyon erişime sahip ve 319.091 beğeni ve 2.763 yorum aldı.

Chanel
Chanel
Düğün partilerinden ilham alan, parlak çiçekler ve yapılandırılmış erkek giyim kombinasyonu ile kadın ve erkek arasında denge kuran Chanel'in Haute Couture'u Instagram'da diğer lüks markalardan daha fazla 296 milyon kullanıcıya ulaştı. Koleksiyon, ortalama yüzde 0,21 katılım oranıyla 2 milyon beğeni ve 9.488 yorum çekti.
Valentino
Parlak renkler, ışıltılı sürprizler ve abartılı topuklu ayakkabıların görüldüğü Valentino'nun Haute Couture şovu, 213.374 beğeni ve 1.703 yorumla toplam 43 milyon tahmini erişim elde etti. Yüzde 0.15'lik etkinlik sırasında katılım ortalamasından yüzde 25 daha yüksekti.

Fendi
Fendi
Kim Jones'un ilk Fendi şovu, 762.869 beğeni ve 3.269 yorumla toplam 153 milyon tahmini erişim elde etti. Yüzde 0.15'lik etkinlik sırasında katılım ortalamasından yüzde 15.3 daha yüksekti.
DİOR COUTURE İLKBAHAR-YAZ 2021
CHANEL COUTURE İLKBAHAR/YAZ 2021
VALENTİNO COUTURE İLKBAHAR/YAZ 2021
ARMANİ PRİVE COUTURE İLKBAHAR/YAZ 2021
KİM JONES'IN İLK FENDİ KOLEKSİYONU COUTURE OLDU 



