Kopenhag Moda Haftası'ndan Sürdürülebilirlik Raporu
MODA

Kopenhag Moda Haftası'ndan Sürdürülebilirlik Raporu

Kopenhag Moda Haftası, Ocak 2020'de açıkladığı "radikal" sürdürülebilirlik planının ilk yıllık raporunu yayınladı.

GÜNCELLEME TARİHİ: 2 Şubat 2021

Kopenhag Moda Haftası'nın Sürdürülebilirlik Raporunda moda şirketlerinin "radikal" sürdürülebilirlik planı yapması teşvik edilirken, kendilerini sorumlu tutma ve şeffaflığı sürdürme amaçlanıyor.

Rapor, 2020'nin "olağanüstü olaylarla dolu ve zorlu bir yıl" olduğunu ve küresel pandeminin "öngörülemezliği, eşi görülmemiş değişiklikleri ve dünyada yeni bir normali ortaya çıkardığını" belirtiyor. Bununla birlikte, 2020'nin cinsiyetçilik, eşitsizlik, ırkçılık ve çevre üzerine diyalog ile "sosyal konulara ve adaletsizliğe çok ihtiyaç duyulan bir odaklanma" sağladığını da ekliyor.

Kopenhag Moda Haftası CEO'su Cecilie Thorsmark yaptığı açıklamada; "Zorlu bir yıla rağmen, Sürdürülebilirlik Eylem Planımızın, moda şirketlerine daha sürdürülebilir iş uygulamalarını benimsemeleri için ilham verdiğine ve üç yıllık hedeflerimizin potansiyelini gösterdiğine inanıyoruz. 2020 için belirlenen hedeflerin her birine ulaşamasak da çoğu hedefe ulaşıldı ve çalışmaya devam etmeyi dört gözle bekliyoruz." dedi.

Raporda, katılımcı markalar için 2023 sürdürülebilirlik gereksinimlerinin geliştirilmesinde ilerleme kaydedildiğine dikkat çekiliyor. 2023 yılına kadar moda haftasında yer alabilmek için markaların minimum standartlara uyması ve bir sürdürülebilirlik anketinde minimum puan alması gerekecek.

Ayrıca, Kopenhag Moda Haftası, sürdürülebilirlik hedeflerinin daha yakın bir şekilde uyumlu hale getirilmesi için yerel ticaret fuarlarıyla diyaloglar başlattı. Moda haftası organizatörleri, ticaret fuarı Ciff'in 2023 sürdürülebilirlik gereksinimlerini "kendi platformları, iş modelleri ve katılımcıları ve alıcıları ile bir moda fuarı olarak rezonansa giren ve değer yaratan bir şekilde" benimseme sürecini başlatmayı taahhüt etti.