[Alt-Text]

Kilo aldıran görünmez tuzaklar

Kilo aldıran görünmez tuzaklar

Cosmopolitan

Kalabalık sofralarda mı yemek yiyorsunuz? Genelde depresif misiniz? Kilo aldıran bu tip görünmez tuzakları, Beyoğlu Özel Avusturya Sen Jorj Hastanesi’nden Diyetisyen Sema Mamak kaleme aldı...

Geç yatmak yağlanma nedeni !

Günün erken saatlerinde hızlı çalışan metabolizma, günün sonuna doğru artık yavaşlamaya başlar. Metabolizma hızının azalmasıyla yaşamsal faaliyetlerin devamı için kullanılan enerji de azalır. Gece geç saatlere kadar ayakta kalan bireyler için bir şeyler atıştırma isteği kaçınılmaz olacaktır. Dolayısıyla geç saatte tüketilen besinlerin sindirimi daha yavaş, içerdikleri enerjinin kullanım miktarı çok az olacaktır. Özellikle karbonhidrat ve yağ içeriği yüksek olan besinlerin tüketiminden alınan enerji, kilo artışını tetikler. “Geç saatlere kadar çalışıyorum, uyanık kalmak zorundayım, açlığımı nasıl bastırmalıyım” diyorsanız bu durumda izlenecek en doğru yol, akşam yemeği saatini kaçırmamak, en geç 20:00 gibi akşam öğününü tüketmektir. Böylelikle geç saatlerde oluşacak açlık duygusu bastırılacaktır. Eğer buna rağmen açlık dayanılmaz hal aldıysa, 1-2 porsiyon taze meyve, bir su bardağı kadar tam yağsız süt ya da yoğurt ya da bir avuç leblebi gibi düşük kalorili olmalarına rağmen tokluk hissettiren besinler tüketilebilir

BİZE ULAŞIN