Uykunuzu Doğadan Alın, İlaçlardan Değil

Herkes sağlıklı uykunun faydalarını bilir, kronik hastalıklara yakalanma riskini azaltır, sağlıklı beyin fonksiyonlarını destekler ve özellikle koronavirüs pandemisi sırasında önemli olan bağışıklık sistemini güçlendirir. İdeal olarak, günde 7 ila 9 saat arasında kesintisiz uyumanız gerekir, ancak herkes bu konuda başarılı olamaz: stres, çılgın bir çalışma ritmi ve aşırı dijital ortam, uykumuzun süresini ve kalitesini olumsuz etkileyebilir. Birçoğumuz, rejimlere meditasyona, derin nefes almaya ve hatta uyku haplarına başvuruyoruz. Doğadan yardım almanızı tavsiye ediyoruz ve sizin için daha uzun ve daha iyi uyumak için yatmadan önce yemeniz gereken besinleri derledik.

Giriş Tarihi: 13.09.2021 15:56

Badem

Badem, çeşitli vitaminler ve mikro mineraller açısından zengindir , örneğin, yalnızca 28 gram badem, yetişkin bir vücut için gerekli olan günlük fosfor değerinin yaklaşık % 18'ini ve B2 vitamininin % 23'ünü içerir. Ama bizim için en önemlisi, bu kuruyemişler harika bir melatonin kaynağıdır. Melatonin "uyku hormonu" olarak bilinir, içsel "saatimizi" düzenler ve beyne uykuya dalması için sinyal verir. Bu nedenle, geceleri küçük bir avuç badem melatonin etkisini sağlayabilir.

Papatya Çayı

Papatya çayı, yatıştırıcı özellikleri ile bilinen en popüler çaylardan biridir. Kullanımı bağışıklık sistemini uyarır, kaygıyı azaltır ve cilt içinde iyileştirici etkiye sahiptir. Ayrıca uykusuzlukla başarılı bir şekilde savaştığı gösterilen bir antioksidan olan apigenin içerir.

Kivi

Kivi besleyicidir ve kalorisi çok düşüktür. Kivi yemek, kolesterol seviyeleri ve sindirim sisteminin işleyişi üzerinde faydalı bir etkiye sahiptir. 4 haftalık bir çalışmada, 24 yetişkin her gün yatmadan bir saat önce 2 kivi yedi. Çalışmanın sonunda, gönüllülerin %42'si daha hızlı uykuya daldı. Bunun nedeni, kivinin uyku düzeninin düzenlenmesinde de yer alan "mutluluk hormonu", serotonin üretimini uyarması olabilir.

Ceviz

Ceviz yaklaşık 19 vitamin ve mineral içerir. Diğer besinlerin yanı sıra, daha önce ele aldığımız melatonin açısından da zengin. Buna göre, az miktarda ceviz yemek, uykunuzu ayarlamanıza yardımcı olmak için harika olabilir.

Pirinç

Pirinç, faydalı özellikleri ve çok sayıda vitamin açısından zengin olmasıyla da bilinir. Kan şekerini düşürmeye yardımcı olur ve uyku üzerinde faydalı bir etkiye sahiptir. Doktorlar, uyku kalitesini ve süresini iyileştirmek için yatmadan en geç bir saat önce pirinç yemeyi tavsiye ediyor.

BİZE ULAŞIN