Hijyen&arınma noktası
Suyun izini süren tasarımcılar banyoların her milimetrekaresi için kafa yorarak, işlevselliklerinden dün vermeyen estetik ürünler yaratıyorlar. Lüks standartların modern çizgilerle harmanlandığı banyolar kadar, klasik örnekler de yeni yorumlarıyla vazgeçilmezliklerini sürdürüyor. Evlerin diğer mekanları gibi dekore edilerek sıcacık keyif alanlarına dönüşen banyolara, bu dosyamızda detaylı bir biçimde mercek tuttuk. Teknolojiden nasibini alan vitrifiyeler, aksesuarlarile duvar ve zemin karoları çalışmamızın kapsamı içinde yer alıyor. Bunlara eşlik eden öneriler de banyolar hakkındaki bilgi dağarcığınızı genişletecek.
House Beautiful/ Yapım:Zeliha KÖŞLÜ
Hijyen&arınma noktası
KOS marka, 180 cm çapında yuvarlak gömme küvete isteğe göre aydınlatma ve hava jeti eklenebiliyor, Bagno Station.
Hijyen&arınma noktası
İtalyan GSG firmasına ait, seramik ve camın birlikte kullanıldığı ‘Glass’ klozet ve bide, Bagno Station. ‘Bacino’ silindir lavabo, 2.000 TL, Duravit. Grohe’nin ‘Cosmopolitan’ koleksiyonundan ‘Quadro’ serisi kumandalı, yüksek ve duvardan ankastreli duş/banyo bataryası, Grohe. Conran&Partners tarafından Villeroy&Boch için tasarlanan, bambu ve ceviz ile kombin edilen, oval formlu ‘Aveo’ küvet, Villeroy&Boch. İtalya’dan ithal Falper marka banyo mobilyası, Moda Bagno. Danimarkalı tasarımcı Hans Thyge tasarımı, paslanmaz çelik ayaklı, meşe tablalı, hareketli ve sabit elemanlardan oluşan ‘Unit’ serisi banyo üniteleri, Q Too. Krom ayaklı, beyaz Carrara mermerinden ‘Epoque’ konsol, 4.107 Euro; ‘Sfera’ krom aplikler, (adedi) 530 Euro; siyah ‘Harol’ ayna, 1.065 Euro, Devon&Devon.
Hijyen&arınma noktası
Modern banyo dolaplarında kulplar yerini dokunmatik kapaklara ve yüzeydeki şık oyuklara bırakıyor. Ayaksız mobilyalar bu sezon banyolara üç boyutlu etki katıyor.
Lamba ve prizler banyo dolaplarının içlerine gizleniyor.
Dokunmatik ayna kapaklı banyo mobilyaları, dar banyolara derinlik kazandırıyor. Küvetlerde bu sezon gömme modeller öne çıkıyor. Su jetleri ve LED aydınlatmalar SPA merkezlerine gönderme yapıyor.
Hijyen&arınma noktası
Banyo duvarlarında nemi ve kokuyu ortadan kaldıran iç cephe duvar kaplamaları tercih ediliyor. Zaman ayarlı, fotoselli ve termostatik armatürler suyun kontrolünü kolaylaştırıyor. Badem, bej ve antrasit renklerindeki doğal taş görünümü veren karolar, banyo zeminlerini kaplıyor. Dar banyolar için asma klozetler ve köşe lavabolar yeni çözümler sunuyor. Alışılmışın dışında formlara sahip tezgahlar istendiğinde koltuk olarak da kullanılabiliyor. Siyah vitrifiyeler bu sezon banyo tasarımlarına çarpıcı dokunuşlar katıyor.
Hijyen&arınma noktası
Samuele Mazza tasarımı ‘Portorose’ banyo, Visionnaire by Ipe Cavalli. Köhler marka ‘Watertile’ 4’lü tepe duşu, 1.647 Euro +KDV, Yütaş. İtalyan KOS markasına ait, paslanmaz çelik ayaklı ‘Kaos’ küvete isteğe göre aydınlatma ve hava jeti eklenebiliyor, Bagno Station. İtalya’dan ithal Kristalia marka, Luciano Bertoncini tasarımı ‘Mini Box’ alüminyum ve ayna gövdeli banyo dolabı, Neotek.
Hijyen&arınma noktası
‘Admiral’ ayaklı küvet, 7.957 Euro; deri şapkalı ‘Judith’ aplikler, (adedi) 417 Euro;‘Camelot’ ayna, 1.220 Euro; seramik lavabolu, krom ayaklı ‘Lady’ konsol, 2.936 Euro; ‘Newyork’ krom ayna, 838 Euro, Devon&Devon. Falper marka, Michael Schmidt tasarımı ‘Scoop’ lavabolar, (adedi) 3.250 Euro +KDV, Italdeko.
Hijyen&arınma noktası
DuPont Corian tarafından istenen ölçülerde üretilebilen ‘Standalone’ küvet, (boyutlarına göre fiyatları değişebiliyor) 3.000 $, DuPont Corian.
Hijyen&arınma noktası
Neutra marka, ‘Fluid’ ikili lavabo, Moda Bagno.
Hijyen&arınma noktası
"Banyo ürünleri arasında yüzyıllardır devam eden neredeyse ortak tasarım dili, yavaş yavaş ortadan kalkıyor." Tamer Nakışçı, tasarımcı.
Her alanda olduğu gibi banyoda da yeni arayışlar söz konusu. Malzemeler ve üretim yöntemleri yeni yaklaşımları tetikliyor. Banyo ürünleri arasında yüzyıllardır devam eden ve neredeyse ortak olan tasarım dili artık ortadan kalkıyor diyebiliriz. Yenilikçi fikirler, doğru malzeme kullanımı, mantıklı üretim yöntemleri ve teknoloji nihayet buluşmuş durumda. Bu da bizim daha büyük ve anlamlı adımlar atmamıza izin veriyor.
Hijyen&arınma noktası
"Yeni teknolojiyle üretilen seramikler farklı yüzey alternatifleri sunarken, doğal taşlar değerini koruyacak." Meral Bağcı , Shape Mimarlık.
Gelecek yıllarda banyo, evlerin kapalı ve en soğuk alanları olmaktan çıkacak ve evlerin diğer odaları gibi dekore edilen, insanların içinde olmaktan keyif alacağı, sıcak alanlara dönüşecek. Hatta kapı ile bölünmemiş, perdelemeler ile mekansal ayrımların oluştuduğu açık banyolar daha çok kullanılacak. Duvarların tamamı yerine sadece ıslak alanlar seramik kaplanacak ve diğer duvarlar neme dayanıklı boya veya duvar kağıdıyla kaplanacak.
Hijyen&arınma noktası
"Yer ve duvar seramikleri, banyo yüzeylerinde farklı formlarda ve sıradışı ebatlarda kullanılıyor." Patricia Urquiola, tasarımcı.
Banyolarda kullanılan yer ve duvar seramikleri artık alışıldık renk ve formlarından sıyrılıyor. Tasarımlarımı yaparken Londra Tate Modern, Seattle Kütüphanesi, İspanyol Mimar Gaudi’nin Barcelona’daki Paseo de Gracias’ı gibi eserlerden ilham alıyorum ve seramiği bir dantel edası ile yaşadığınız mekanlara taşıyorum. Seramikler artık ölçüleri ve formlarıyla eskisinden çok farklı. Renk seçeneklerindeki zenginliğin yanı sıra formlarda dikdörtgen ve kare ile birlikte altıgen gibi farklı ebatlarla banyo yüzeylerine taşınıyor.
Hijyen&arınma noktası
"Suyun en çok tüketildiği banyo mekanlarında, estetik olduğu kadar akıllı ve çevreye duyarlı ürünler tercih ediliyor." Berna Erbilek, Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Direktörü.
Suyun çok tüketildiği banyo mekanlarında, estetik olduğu kadar akıllı ve çevreye duyarlı ürünler tercih ediliyor. Kullanıcılar kültürümüzün getirdiği banyo ritüellerini unutturmayan, pratik ve teknolojik banyo alanları istiyor. Küçük alanlarda zamanını en iyi değerlendirmek isteyen şehirli insan, yalın çizgiler taşıyan, modüler kombinasyonlar sunan her çözüme ilgi duyuyor. Konfor ve teknolojinin bir arada kullanıldığı banyo mekanları renkler, dokular ve kendine özgü ritüellerle öncelikli yaşam alanlarına dönüşüyor.
Hijyen&arınma noktası
"Banyo tasarımında stil karmaşası yerini duygusal güce bırakıyor." Andreas Haug (sol) - Tom Schönherr (sağ), Duravit.
Gelecekte yepyeni bir biçime, yeni bir duyguya ihtiyacımız olacağını hissediyoruz. Her şey daha eğlenceli ve heyecanlandırıcı olacak. Bu gelişme banyo tasarımlarının duygusal güçte odaklanarak yeni, özgür ve daha kadınsı bir bakış açısı taşıması imkanını artırıyor.
Banyo tasarımlarının uzun zamanlar boyunca keyif vermesi gerekiyor. Bu mekanlar duygusallık için duyulan gereksinimi karşılayacak sonsuz berraklık prensibine uygun olmalı.
Hijyen&arınma noktası
"Banyo ürünlerinin tüm tasarım grupları, biz mimarlara enstrümanları zengin bir orkestranın yöneticisiymişiz gibi bir duygu veriyor."
Murat Uslu, Keklikoğlu Restore.
Banyo düzenlemelerinde iç mimari ürünlerin diğer tasarım enstrümanları ile birlikte kompoze edildiği çağımızda, ürünler tüm tasarım gruplarında, tasarımcılara, minimalist, estetik ve bir o kadar da ergonomik biçimlerde sunuluyor. Biz mimarlara da enstrümanları zengin olan bir orkestra yöneticisi anlamında, alternatif ürünler ve tasarımlar yüklüyor. Banyolarda estetik, işlevsellik, ergonomi ve teknik destek unsurları öne çıkıyor.




