LIFESTYLE
İş dünyası da 7/24 "online"
Genç jenerasyonun ‘eğlence ortamı’ olarak kullanmasıyla popülerlik kazanan sosyal ağlar, iş dünyasını için bir ‘performans kriteri’ olma yolunda ilerliyor.
GÜNCELLEME TARİHİ: 13 Ocak 2011
Ümit Boyner, Mustafa İçil, Temel Aksoy, Ufuk Tarhan, Alphan Manas, Baybars Altuntaş, Yüce Zerey, Murat Yeşildere ve daha niceleri… Büyük
holding ya da
şirketlerin kaptan koltuğunda oturan bu isimler aynı zamanda
birer İnternet düşkünü. Blog tutuyor, tweet atıyor ya da
Facebook'ta takipçileriyle
bir araya geliyorlar. Onlar
yöneticiliklerini yalnızca
şirketlerinde değil, İnternet'teki sosyal profillerinde de sürdürüyor. Dekatlon Buzz Sosyal Medya İletişim Ajansı tarafından yapılan araştırma
kariyerlerinin zirvesinde olan
profesyonellerin sosyal medyayı neden ve nasıl kullandıklarına yanıt veriyor.
En çok yirmili yaşlardaki gençlerin müptelası olduğu sosyal ağlar yalnızca onların ilgi alanında değil. İş hayatında
kariyerinin doruk noktasına ulaşmış
profesyonellerin, İnternet'e ya da sosyal medyaya ayıracak zamanları olmadığını da düşünmeyin.
Farklı sektörlerden gelen pek çok
yönetici ve
şirket sahibi de, sosyal ağlarda aktif paylaşımcı. Kimi
müşterilerine
twitter aracılığıyla ulaşıyor kimi şirketinin yeni ürünlerini
facebook'ta tanıtıyor kimi de blog'ları aracılığıyla gençlere
kariyer tavsiyelerinde bulunuyor.
Araştırma gösteriyor ki
profesyonel isimler, sosyal ağları yalnızca ilkokul arkadaşlarını bulmak için değil, görüş ve deneyimlerini paylaştıkları sanal meclis olarak da kullanıyor. Aktif olarak bilgi paylaşımında bulunan her iki
profesyonelden
biri, sosyal mecraları da yine iş ağırlıklı kullanıyor.
Profesyonellerin yeni gözdesi ise
facebook'u tahtından eden
twitter.
Araştırmaya katılanların yüzde 37'si
twitter'ı, yüzde 19'u da
facebook 'u kullanıyor. Yüzde 29'unun da kendine ait
bir blog'u bulunuyor.
Profesyoneller arasında sosyal medyayı kullanma amaçları arasında bazı küçük
farklılıklar da yok değil. Ünlü pazarlama danışmanı ve araştırmacı Temel Aksoy
marka, pazarlama ve
yönetim üzerine güncel paylaşımlarda bulunduğu
bir blog'a sahip. Aynı zamanda
twitter'ı da aktif olarak kullanıyor. Aksoy'a göre İnternet ve sosyal ağlar gerçek devrim. "Toplumsal devrim yaratan bu insani sermaye, uzağında kalınamayacak kadar değerli diyor" Aksoy.
Teknoloji kökenli
bir diğer
yönetici olan Mustafa İçil de, sosyal ağları aktif kullanan isimlerden.
Google
Türkiye ve Yunanistan Pazarlama Direktörü olarak görev yapan İçil'in kendi adını taşıyan
bir İnternet sitesi var. Ancak İçil'i, iş dünyasının trend mecrası
twitter'da daha yakından takip etmek mümkün. Üstelik İçil yalnızca beğeni, düşünce ve deneyimlerini değil,
Google'dan haberleri de
twitter üzerinden duyuruyor. Hatta
Google'daki istihdam olanaklarını da yine Mustafa İçil'in
twitter sayfası aracılığıyla öğrenmek mümkün.
Brightwell
Holdings
Yönetim Kurulu Başkanı Alphan Manas ise "Çok geniş kitlelere fikir ve mesajlarımı iletme olanağını kullanmış oluyorum" diyerek özetliyor sosyal medyaya olan ilgisini. Manas,
facebook ve
twitter kullanıyor, alphanmanas.com'da iş hayatıyla ilgili yazılar kaleme alıyor.
Manas'a göre sosyal ağları "arkadaş edinme, boş vakit değerlendirme" mecraları
gibi görmek büyük
bir hata. "Başarısı ve yararı açık olan sosyal medyayı, iş dünyası bugüne kadar anlamadıysa onlar için üzgünüm" diyor ve halen sosyal medyada var olmayan
profesyonellere -deyim yerindeyse- açık kapı bırakmıyor. Artık
bir eğlence ortamı olmaktan öteye geçen sosyal ağlardan iş dünyasının
kazanımları da
farklılık gösteriyor. Örneğin Alphan Manas, başka
bir kanal üzerinden fikir alışverişi olanağı bulamayacağı;
farklı gelir,
eğitim, düşünce gruplarıyla tanışma olanağı bulduğunu söylüyor bu mecralar aracılığıyla.
"Sosyal medya başarı getirdi"
Fütürist, M-Gen Gelecek Planlama Merkezi Kurucusu Ufuk Tarhan ise sosyal medyayı kullanmama
gibi bir seçeneği olmadığını düşünenlerden. Sosyal medyayı, yeniçağın ve dijital ekonominin en önemi yapı taşı olarak görüyor. Her ne kadar iş için olsa da, sosyal medyanın kendisine keyif verdiğini belirtiyor.
Twitter, facebook ve friendfeed kullanmanın yanı sıra kurucusu olduğu "Gelecek Planlama Merkezi" İnternet sitesinde (m-gen.biz) paylaşımlarda bulunuyor.
Tarhan, yapmakta olduğu işin tanınmışlığının ve başarısının en önemli kaynağını sosyal medya olarak görüyor. Zira ona göre sosyal medya sayesinde "büyük, küçük işletmelerle
bireysel ya da kurumsal yapılar, maddi ve manevi
kazanımlarını maksimize edebilme" şansına sahip.
Deulcom International Kurucusu Baybars Altuntaş, sosyal medyaya ilgisinin katıldığı televizyon programıyla birlikte arttığını,
facebook'ta 80 civarındaki arkadaş sayısını televizyon sayesinde binli rakamlara çıktığını söylüyor. Altuntaş'ın sosyal medyayı kullanımı tamamen
profesyonel amaçlı. Bu yolla girişimcilerden gelen soruları yanıtlayan ve zaman zaman kamuoyu açıklamaları yapan
yönetici, kendisi hakkındaki görüşleri de yine
Facebook üzerinden takip ettiğini ifade ediyor.
"Başka seçenekleri yok"
TÜSİAD Başkanı Ümit Boyner de
twitter'ı aktif olarak kullanıyor.
Profesyonel
yöneticiliğinin yanı sıra önemli
bir sivil toplum kuruluşuna da
liderlik eden Boyner hem ülke gündemi hem ekonomi hem de gündelik yaşamıyla ilgili paylaşımlarını
twitter aracılığıyla iletiyor iş dünyasına. Boyner'in yalnızca bu mecrada 10 binden fazla takipçisinin olduğunu söylemek mümkün.
Sosyal ağların özellikle yeni nesil cep telefonlarıyla
birlikte hayatımızın ayrılmaz parçası olacağı yadsınamaz
bir gerçek. Geçici
bir moda olmayacağı artık kesinleşen sosyal ağlara hem
bireylerin hem de kurumların ihtiyacı ise sonsuz. Ufuk Tarhan da, "başka seçenek yok" diyerek
profesyonel isimlerin sosyal ağlarda mutlaka yer alması gerektiği görüşünde. Baybars Altuntaş ise duruma çok daha 'keskin' yaklaşıyor: "Sosyal medya artık -kravat takmak
gibi- iş dünyasının vazgeçilmezi. Hele ki kravat, Türk iş dünyasının olmazsa olmazdır".
İş hayatında söz sahibi profesyonellerin sosyal medyayla ilişkileri göz önüne alındığında, elde ettikleri başarıların ortak noktasında yeniliklere açık, geleceği öngörebilen
bir vizyon ve zamanın gerektirdiklerine entegre olabilmenin yer aldığı söylenebilir. Sosyal medyanın günümüzde geldiği noktayı görmezden gelmeyen ve ileride sahip olacağı gücü öngören bu isimlerin başarılarına, sanal dünyanın sağladığı katkının ise daimi olacağı önermesi –sanırız- su götürmez
bir gerçek.
Mesut Karakaş / Dekatlon Buzz Kurucu Ortağı
"Altın kural istikrar"
Sosyal medyanın yaşamımıza girmesiyle
yöneticilerin sürdürülebilirlik takvimine
bir mecra daha eklendi: Sosyal ağlarda kişi olarak yer almak!
Yöneticinin sosyal ağlarda nasıl
bir tarzla yer alacağını netleştirmesi gerekiyor. Paylaşması gereken/gerekmeyen içerikleri nasıl belirleyecek?
Bir tarafta sosyal medya konusunda başlangıç seviyesi için
profesyonel yönlendirme gerekmekte, diğer tarafta ise kendisinin mecralarda istikrarı. Çünkü
yöneticiler için sosyal ağın altın kuralı istikrar.
En çok yirmili yaşlardaki gençlerin müptelası olduğu sosyal ağlar yalnızca onların ilgi alanında değil. İş hayatında
Farklı sektörlerden gelen pek çok
Araştırma gösteriyor ki
Araştırmaya katılanların yüzde 37'si
Teknoloji kökenli
Brightwell
Manas'a göre sosyal ağları "arkadaş edinme, boş vakit değerlendirme" mecraları
"Sosyal medya başarı getirdi"
Fütürist, M-Gen Gelecek Planlama Merkezi Kurucusu Ufuk Tarhan ise sosyal medyayı kullanmama
Tarhan, yapmakta olduğu işin tanınmışlığının ve başarısının en önemli kaynağını sosyal medya olarak görüyor. Zira ona göre sosyal medya sayesinde "büyük, küçük işletmelerle
Deulcom International Kurucusu Baybars Altuntaş, sosyal medyaya ilgisinin katıldığı televizyon programıyla birlikte arttığını,
"Başka seçenekleri yok"
TÜSİAD Başkanı Ümit Boyner de
Sosyal ağların özellikle yeni nesil cep telefonlarıyla
İş hayatında söz sahibi profesyonellerin sosyal medyayla ilişkileri göz önüne alındığında, elde ettikleri başarıların ortak noktasında yeniliklere açık, geleceği öngörebilen
Mesut Karakaş / Dekatlon Buzz Kurucu Ortağı
"Altın kural istikrar"
Sosyal medyanın yaşamımıza girmesiyle
Bir tarafta sosyal medya konusunda başlangıç seviyesi için




