Gucci Satışları Kering'i Güçlendirdi
MODA

Gucci Satışları Kering'i Güçlendirdi

Güçlü Gucci satışları, Kering'in Covid öncesi gelire yükselmesini sağladı.

GÜNCELLEME TARİHİ: 21 Nisan 2021

İtalyan lüks markası Gucci, ana şirketi Kering'in gelirinin yılın ilk çeyreğinde Covid öncesi seviyelere yükselmesine yardımcı oldu. Fransız lüks grubunun geliri, analistlerin tahminlerinin önünde, karşılaştırılabilir bir bazda yüzde 25,8 artışla 3,89 milyar avroya yükseldi.

Bu, lüks endüstrisinin yıkıcı bir aç-kapa kapanma yılından sonra toparlanmaya başladığının bir başka göstergesi. Kering, lüks evlerinin Asya-Pasifik (yüzde 83) ve Kuzey gibi bölgelerde doğrudan işletilen ağlarında güçlü satış büyümesi yaşıyor.

Grup ayrıca, bölgeler genelinde çevrimiçi satışlarda keskin bir büyüme gördü ve bu çeyrekte yüzde 108 artarak e-ticaret perakende satışlarını yüzde 14'üne yükseltti.

GUCCİ, BİRİNCİ ÇEYREKTE GÜÇLÜ SATIŞLAR BİLDİRDİ
Şirketin performansını markalara göre kıran İtalyan markası Gucci, gelirini yüzde 24,6 artırarak 2,17 milyar avroya çıkardı. Marka, satışlarını sırasıyla yüzde 78 ve yüzde 51 arttığı Asya-Pasifik ve Kuzey Amerika'da özellikle başarılı oldu.

Yves Saint Laurent'te gelir yüzde 23,4 artarak 516,7 milyon avroya yükselirken, Bottega Veneta'daki satışlar yüzde 24,6 artarak 328,2 milyon avroya ulaştı.

Kering'in Diğer Evlerinden elde edilen gelir ise yüzde 33.1 artarak 714.3 milyon Euro oldu.

Başkan ve CEO François-Henri Pinault yaptığı açıklamada, "İlk çeyrekte Kering, salgın öncesi seviyelerin üzerine çıkan güçlü bir üst düzey performans sergiledi" dedi.