Mulberry Soruyor: Bir Çanta Dünyayı Kurtarabilir Mi?

Bir çanta dünyayı kurtarabilir mi? Muhtemelen hayır, ancak en azından daha fazla kirlenmesini önleyebilir.

Giriş Tarihi: 21.04.2021 14:41 Güncelleme Tarihi: 21.04.2021 14:43

İngiliz markası Mulberry, 50. yıldönümünü kutlamak için, 2030 yılına kadar tarladan gardıroba kadar tüm tedarik zincirini kapsayan sürdürülebilir bir manifesto oluşturdu.

Mulberry'nin 'Made to Last Manifesto'su gıda endüstrisinin "tarladan masaya" konseptinden ilham alıyor. "Tarladan dolaba" ürünler için hiper-yerel ve dairesel bir modele geçmeyi taahhüt ediyor. Mulberry, 2035 yılına kadar net sıfır karbon emisyonuna ulaşmak dahil olmak üzere değişim için altı temel eylem belirledi.

Yeni vizyona sahip ilk ürünleri, marka tam olarak müşterilerin taleplerine odaklandığı için 48 saat içinde satılan Portobello çantaydı. Tek kullanımlık plastik torba şeklini taklit eden yumuşak bir çanta olan Portobello, % 100 sürdürülebilir deriden yapıldı.

Mulberry'nin icra kurulu başkanı Thierry Andretta, sanal lansman sırasında şunları söyledi: "2021, 50. yıldönümümüze işaret ediyor ve hepimizin bildiği gibi, dönüm noktası olan doğum günleri doğal olarak geçmiş ve gelecekteki mirasımızın ne olabileceği üzerine düşünmeye yol açıyor. En başından beri her zaman sorumlu inovasyon felsefesine sahip olan bir ekibin parçası olmaktan son derece gurur duyuyorum." dedi.

Marka ayrıca, orijinal olarak restore edilmiş çantaları yeni sahiplerine ulaştırmak için mağaza içi ve dijital bir platform olan Mulberry Exchange'i geliştirdi.

1971 yılında, annesinin mutfak masasındaki kesik parçalar ve artıklardan deri aksesuarları dikerek işe başlayan Roger Saul tarafından Somerset'te kurulan Mulberry, ikonik bir İngiliz markası haline geldi.

BİZE ULAŞIN