Chloe Sosyal Etki Ölçüm Aracı Geliştiriyor
MODA

Chloe Sosyal Etki Ölçüm Aracı Geliştiriyor

Chloe, moda endüstrisinde benimseneceğini umduğu endüstrinin ilk sosyal etki ölçüm aracını geliştirdiğini duyurdu.

GÜNCELLEME TARİHİ: 23 Şubat 2022

Fransız lüks moda evi Chloe''nin geliştirdiği sosyal etki ölçüm aracı, bir markanın sosyal etkisini ölçmesine, değerlendirmesine ve görselleştirmesine yardımcı olmak üzere tasarlandı.

Compagnie Financière Richemont'a ait marka, Sosyal Etki Ölçümü aracının veya Sosyal Performans ve Kaldıraç'ın (SP&L), hazır olduğunda moda endüstrisinde mobilize edilebilecek açık kaynaklı bir metodoloji olacağını söyledi. Aracın, kaynak bulma stratejisi ve ürün tasarımı söz konusu olduğunda karar verme için rehberlik sağlayacağını umduğunu da sözlerine ekledi.

18 ay önce başlayan proje, markanın kadınları iyileştirme, cinsiyete dayalı eşitsizlikleri ortadan kaldırma ve kapsayıcılığı teşvik etme, insanlar üzerinde olumlu etkisi olan ürünler yaratma konusundaki manifestosunu ve uzun vadeli taahhüdünü yansıtıyor.

Araç, Chloé tarafından Temmuz 2021'de yayınlanan Çevresel Etki Raporu ile birlikte çalışıyor ve benzer şekilde sosyal denetimi harekete geçirecek, risk analizini entegre edecek ve değer zinciri boyunca potansiyel olumlu etkileri belirleyecek. Chloé, sosyal ve çevresel etkiyi bütünsel olarak değerlendirmenin sürdürülebilirlik stratejisinin temel taşı olacağını ekliyor.

SP&L, Chloé, Institut Français de la Mode ve Conservatoire National des Arts et Métiers (Öngörü ve Sürdürülebilir Kalkınma Departmanı) arasında bir endüstri ve akademik iş birliği.

Şu anda gelişme aşamasına giren araç, altı göstergeye göre ölçümlerle çalışma koşullarının olumlu sosyal uygulamaları sürdürmesini sağlamak için tasarlanıyor: cinsiyet eşitliği, geçim ücreti, çeşitlilik ve kapsayıcılık, eğitim, refah ve iş kalitesi. Ayrıca, markaların, malzeme tedarikinden butik teslimatlara kadar, ürünleri üzerinde doğrudan çalışan insanlar üzerindeki etkilerini görselleştirmelerine olanak tanıyacak.